Het is al heel lang weer pisweer, met al dat vieze regen en dat natte weer. Verschrikkelijk!
Maar ja, rijden moet OOK met slecht weer. Maar er zijn dan altijd allemaal van die waterplassen. Nou en mijn probleem is dus, bijna al mijn verzorgpony's willen dus niet door die plassen. Eigenlijk allemaal niet
Bij de een gaat het makkelijker om door die plas te rijden en met de ander niet. Vandaag was ik dus weer bij de verzorgknollie's
En ik ging maar weer eens op Nandina (arabiertje van nu ongeveer 5 jaar) rijden!! Heel leuk en ze was ook wel braaf hoor! Maar die plassen zitten zo in de weg! Ik weet dat ze er gewoon doorheen moet, en dat ze zich aanstelt. Want ze WEET dat het geen diepe plassen zijn, omdat ze er vaker overheen loopt! Maar ik dus rijden, en steeds als ik eropaf stap, gaat ze stil staan...
Ik hou de teugels meer naar voren dat ze doormoetlopen, ik spoor aan, ik stel haar gerust en dat ze erdoorheen moet etc. etc. Gewoon (lijkt mij) de dingen die je moet doen. Maar dan gaat ze (na een hoop gedoe) er eindelijk doorheen, maar het volgende rondje weer precies hetzelfde verhaal. Tikje geven helpt niet echt..... En als ik eropaf ga in draf, stopt ze, of gaat ze stappen. En anders ontwijkt ze de plas met veel moeite. Heel irritant en ik weet dat ik moet doorzetten. Maar ik wil gewoon normaal kunnen rijden en niet iedere keer maar weer op die plas letten enzo. We hebben een (buiten) bak maar daar kun je nu niet in rijden want er is vreselijk veel blubber :S en er is iets kapot aan. Ik rijd nu dus op het terein maar nu heb ik dus last van die k*t plassen!!
Heeft er iemand tips, aan de hand enzo doet ze het wel gewoon, en na (veel) moeite ook wel weer, en het is niks van bang ofzo. Misschien vind ze het niet prettig, maar ik kan moeilijk steeds met een hele grote boog om die plassen heen rijden... Ik wil dat ze door die plas gaat, dus moet dat ook, maar gaat lastig..
Heeft er iemand tips? Want lekker rijden gata zo niet prettig!!
GreetZz YerrY

Op naar de 400!!