Het is een springpony dus dressuur vindt hij niet leuk want dat moet natuurlijk met rust en gedult. Maar aangezien hij dat niet leuk vindt crosst hij veel en is hij snel. Ik heb hem zelf zadelmak gemaakt en hij is super lief maarja het is en blijft dus een springpony maar ik wil eerst de tot M rijden in de dressuur en dan ga ik wedstrijden springen. Nou, soms vindt ik het zo moeilijk om hem rustig te krijgen ( ik weet wel wat ik moet doen bij hem ) maar soms gaat dat niet in 1 keer en dan verlies ik mijn geduld, dan wordt ik zelf ook een beetje chagie en dat voelt hij natuurlijk. Mijn pony en ik kunnen heel goed met elkaar opschieten:d En we hebben verder geen probleem alleen dit stoort soms een beetje en dan voel ik me na de tijd heel erg schuldig want ik vindt het niet leuk voor hem dat ik zo ongeduldig wordt, hij kan er immers ook niets aan doen dat ik jong en heet is maar ik kan dat verbeteren, maar dat wil soms gewoon niet zo soepel!! Hebben jullie tips waardoor ik MIJ zelf kan veranderen. ( Voor mijn pony hoef je geen tips te geven ik weet wel hoe ik hem rustig krijg
maar zoals ik al zo ik moet zelf rustig en het geduld krijgen om hem wel op die manier rustig te krijgen en dat gaat niet altijd! Hebben jullie tips?! 
)
.
? ze zegt toch nergens dat het niet klikt?