vraag over bitten

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

unfearlover

vraag over bitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 08:38

hoi

ik krijg vandaag een k&k correctiebit,omdat mijn paard heel erg het bit vast pakt,hij rent nie weg ofzo maar hij hou zijn kaken gewoon opelkaar.
maar ik wil niet voor altijd met dat bit rijden, maar ik denk wel dat hij na dit bit zachter in zijn mond is. maar als ik weer een dubbelgebroken bit inhang gaat hij die dan nie weer vast pakken?

ik hoop veel reacties!

Anoniem

Re: vraag over bitten

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 09:19

Tuurlijk gaat hij het dan weer pakken na een tijdje
en geen 1 paard dat zachter in de mond word door een bit

Zachter in de mond worden en het bit niet meer vast pakken, ligt aan de ruiter die hem rijd..

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 12:16

waar ik me bij aansluit. Het is net hoe het paard gereden word of het het bit vast pakt of niet. Over het algemeen heeft dit niets met het bit te maken. Er zijn genoeg mensen die dit wel denken en dus bitjes van 80 euri kopen in de hoop dat het paard ermee stopt. Neem les bij iemand in de buurt die naam heeft, die goed les kan geven. Mss kan deze jou erbij helpen.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 13:02

Fedde pakt een K&K Correctiebit net zo makkelijk vast als een dubbelgebroken watertrens. Ik rijd nu weer met de laatste.

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 12:56

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 22:19

ik zou het probleem oplossen met een gewoon dubbelgebroken bit en een instructrice.

als je geen beschikking hebt over les, probeer dan te rijden met je vingers en niet met je handen. als hij het bit vastpakt, laat dan los, dat is een teken dat je zelf je handen teveel vastzet.