oefeningen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 18:47

Ik heb niet echt een probleem ofzo, heb alleen wat tips nodig.
Weten jullie misschien goede oefeningen om de achterbenen van mn pony er beter onder te krijgen?

smiley

Re: oefeningen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 18:51

Als je je pony goed rijdt komt het vanzelf. Om hem te helpen veel (schijn)overgangen en tempowisselingen rijden.

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:19

als het beestje er al klaar voor is het hij het kan: verzamelen.

Ook kan longeren goed zijn om het dier op de achterhand te zetten. Dubbele longe, pessoa of gwoon de touwtjes als je zelf GOED kunt longeren.

Veel succes! maar wat smiley zegt klopt ook. Als je goede begeleiding hebt van mensen die het weten komt het vanzelf erbij

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 22:32

Nouja, weet bijna niks toe te voegen! Maar springen is ook goed om hun achterhand sterker te maken, ook balkjes lopen!! (Dat ie zeg maar stokkerig loopt, pas voor pas, dan is het goed. Niet gewoon sullig draven)

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 10:40

bedankt voor de tips!!
Alleen springen is niet echt een oplossing, want ik mag van de eigenaar niet thuis zelf gaan springen en op de ponyclub springen we een keer in de maand.
Ik ga het longeren zeker proberen en veel (schijn)overgangen rijden.
Bedankt!

roxanna_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:40

je kan je pony ook aan de longe laten lopen over balkjes heen... leg je er bijv. 4 achter elkaar... natuurlijk wel op de volte... en dan gewoon de drafmaat er tussen... zo zit je er zelf niet op en kan je hem toch balkjes laten lopen....of gewoon als je op je paardje zit... een stuk of 6 balkjes op de grond..... maar moet je natuurlijk niet dagelijks doen Tong uitsteken

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 21:18

heuveltjes galopperen Pling

Poofje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-05 09:31

Idd veel overgangen en tempowisselingen rijden. Als je je pony van voren nageeflijk hebt en dan overgangen gaat rijden treden zijn achterbenen er als het goed is vanzelf onder. Dat gebeurt natuurlijk niet in een weekje tijd. Het kost wat tijd en moeite maar dan komt het uiteindelijk helemaal goed! In het begin zal je het nog niet zo erg voelen maar als hij uiteindelijk zijn achterbenen er goed onder heeft zit dat echt heerlijk en dan voelt hij van voren ook heel licht, alsof je niks in je handen hebt. Je kan hem ook bv in draf goed naar voren rijden, hij maakt dan grotere passen. Als je hem vervolgens weer terug neemt naar de arbeidsdraf moet je proberen die grote passen te behouden zeg maar, zodat hij ruim blijft draven, ook dan komen zijn achterbenen er meer onder. (dit is tenminste wat ik van mijn privé-instructrice heb geleerd en het werkte echt, ik ben Z2 geworden met mijn pony. En het zit dan ook heerlijk!) Succes!