Bit vastpakken en rennen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

snoopy_love

Bit vastpakken en rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 14:58

Ik ben een paar dagen geleden naar het bos geweest met mn paard.
Alles ging heel goed tot ik bij een brug aan kwam.
Ze begon heel hoog te stijgeren en als ze dan weer met al d'r benen op de grond stond draaide ze heel snel om.
Heb wel een uur geprobeert en toen ik er naast stond deed ze het wel, terwijl ze het toch eng vond. Toen ben ik er weer op gegaan en heb ik het nog een keer geprobeerd.
Ze draaide heel snel om, begon naar huis te rennen en was niet meer te houden. Heb d'r voor de manege toch tot stilstand gekregen.

Nu kwam ik gister terug van les en deed ze het weer.
Er stond een grote vrachtwagen waar ze niet langs wilde.
Ik heb d'r er langs gestuurd en toen we er al langs waren begon ze weer te rennen terwijl ze nergens van schrok.
Als je probeert haar om te trekken springt ze naar voor en trekt haar hoofd de andere kant op en houd d'r bit vast.
Toen is ze met mij over de weg gerend, echt levensgevaarlijk.

Dit deed ze anders nooit en ze heeft ook geen problemen met haar rug of bit ofzo. Heb er niks aan hangen zoals slof of thiedemann. (martingaal helpt niet)
Hoe los ik dit op ?

Gr faja

snoopy_love

Re: Bit vastpakken en rennen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 15:28

Niemand weet dit ?

zzzzipper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 16:44

neem iemand mee die jou aan een longeerlijn heeft. Neem zelf zweepje mee. Als het gebeurt, voorwaarts blijven rijden, steeds weer niet laten weg draaien. Is makkelijker als iemand je vast heeft!
Verwacht het ook niet dat voelt je pony aan, blijven duwen tot hij erdoorheen is.
Als hij er mee weg komt blijft hij t steeds doen en straks alleen maar als hij wat niet wil doen.
Heb ook zo'n paardje gehad. Allsmaar voorwaarts houden!
Als het goed gaat met iemand erbij, doe dan een paar keer geen longeerlijn erbij maar alleen maar die persoon, langzaam afbouwen tot je het zelf kan! En niet eraf springen!

myhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 19:00

vraag of iemand met je mee wilt dat jij erop zit en de ander elangs loopt...of ga met een andere pony die er wel overheen durft kijken of ze dan ook meeloopt(is meestal wel zo)
veel suc6!

snoopy_love

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-05 21:14

Achter een ander paard aanlopen helpt niet jammer genoeg.
Maar toch bedankt !! Knipoog
Heeft iemand anders nog een goeie tip ??

gr faja