galop problemen: scheef en heeeel hard

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jamika

galop problemen: scheef en heeeel hard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 13:03

Ik rijd op het moment een merrie die een peesblessure heeft gehad. Stap en draf gaan prima, ze is dan ook nageeflijk, maar de galop is een drama. Ze drukt haar rug weg, gaat heel scheef, heel hard en valt naar binnen. Ik hou de buitenteugel eraan, het binnenbeen en zelfs de binnenhand wat hoger houden of de zweep tegen het schouder weerhouden haar er niet van om plat door de bocht te gaan. Ze vindt het ook heel moeilijk, haar ruggengraat ligt eigenlijk ook meer boven op de rug dan erin. Maar wie weet er een oplossing of heeft er goede tips? Ik ben namelijk bang dat als ze zo scheef en hard gaat binnenkort weer struikelt en weer een peesblessure oploopt.

groetjes, Laura

piepelotje

Re: galop problemen: scheef en heeeel hard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:20

Ik zou zelf heel veel gaan longeren. Maak haar sterker in de galop aan de longe. bijgezet of met dubbel lijnen.
Eerst grote volte's en dan langzaamaan kleine volte's. let goed op haar, zie je het moelijk worden terug volte openen. Met kleine stapjes zal ze sterker worden.
Leer haar die buitenteugel aan te nemen.....uit haarzelf.
Laat haar eerst maar in contrastelling galopperen ze komt uitzichzelf terug recht dan. Bouw het op met kleine stukjes.