Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
maar je zou hem in de galop tijdens dressuur kunnen oefenen. Als je goed kan schakelen in de galop, dan wordt het springen ook makkelijker. Verder vooral niet hoog en moeilijk beginnen, maar gewoon vaak een klein kruisje meepakken in de galop, ook als je aan het dressuren bent. Pascaline schreef:Vandaag hebben we heel de tijd op een sprongetje van 40cm geoefend in halop, de eerste keer vloog hij echt van veel te ver over de spronge, later ging het beter.
dan zijn we wat hoger gaan springen tot de 60/70cm en dat deed hij ook niet echt goed vanuit galop, hij galopeerd op de sprong af en net ervoor begint hij weer te draven, al geef ik een tikje met de zweep ofzo.
) al moeite heeft met de galop dan al helemaal moeite heeft met springen vanuit de galop. Probeer dus dressuurmatig de galop steeds te verbeteren en dan met name proberen goed de achterhand erbij te houden/te krijgen. Dus tempo wisselingen in de galop zelf, bijvoorbeeld!
) en omdat ik het gevoel heb meer controle over haar te hebben. Ik weet niet hoe je het het beste aan kunt pakken, maar ik denk gewoon veel oefenen!