olivier @ work

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lopeja

olivier @ work

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-05 07:51

Hoi,
sorry voor de zwart/wit maar in de avond kan ik alleen maar moviestills maken als het in nightvision opgenomen is, anders zie je dus helemaal niets!!
Anyway, hier krijgt Alyssa les op Olivier. Olivier is een manegepaard, heeft M gelopen en kan dus ook heel mooi lopen maar is door het manegeleven enigszins verpest, m.a.w. je moet flink op hem werken om hem nageeflijk te krijgen. Daarom kreeg Alyssa ook priveles van Sandra op Olivier om haar te leren, bij een zgn. moeilijk paard, die negeving te krijgen. En soms is dat aardig gelukt....
Graag jullie (opbouwend) kritiek!!!
http://groups.msn.com/_Secure/0XQD3AoUd*YW7TCDLkRCEBTUkSGgKhszvrT47UheSlr0M!8jvIr5Q0dHNHOpd0SUOFY22mrVx7Nh7K4K0W7pjGonD*LWa6G2nJIO4vBsSfYdKhqdV4QXnm4ctRC7cXF0Tw2g9khKRYcY/Opgenomen%20beeld%202.jpg?dc=4675509499807746389
http://groups.msn.com/_Secure/0XQAwA4YdRIa7TCDLkRCEBTUkSGgKhszvPmV9oZ36hEWRcBINOjKwyiee2tydkCqJPsXddxiX6xQq5XKwoOIt4n!B6u0gW9BjV8!QzncdJZU0NCcJh*1G0Mq3qKU0DyfAL9tqpNxNr!k/Opgenomen%20beeld%203.jpg?dc=4675509499826936939
http://groups.msn.com/_Secure/0XQDrAocdi4a7TCDLkRCEBTUkSGgKhszvk*06K2IBInAY!XZFCb3LXEP77BcpjsXAOCEXFDhKhZhDfOIral4goVR5Stry!*u8pIp1mgyc7CCLBzIFF4jeh4L2kk6mzTnQ68U0AUhmhbI/Opgenomen%20beeld%204.jpg?dc=4675509499848586755
[/url]http://groups.msn.com/_Secure/0XQAdA4gd0oa7TCDLkRCEBTUkSGgKhszvlguR9NwMdcaDit0Qx9Z7VCLvbkPSEh0*Hsv3tbZZF5s*r5InX02w!Hwt6*HpHO9lx23OrOs0vKBCgIqgE3uBr5PWDa2pJ36c!uiUPYV8q8c/Opgenomen%20beeld%205.jpg?dc=4675509499863596871[url]
[/url]http://groups.msn.com/_Secure/0XgDvArkd1Zu7TCDLkRCEBTUkSGgKhszviCedt1yqJHxJqUbAM*gkFr8OFIGXQJN3mG!weCEJYqFWMmI5nbgn57S!mgHZWoBazPMfOHP*b7m4hfVaIH40hoixT4tpOOkg!nB6g1hd5QI/Opgenomen%20beeld%2060.jpg?dc=4675509499879303725[u
[/url]http://groups.msn.com/_Secure/0XQD3Aosdp4e7TCDLkRCEBTUkSGgKhszvRakwHQ6!TFLBCfjc5lkxqheYXF3lYnbZ3hCCF9A!owLvfEpXSfbrWFRNc3TY7JuuNQ7ZjbAMd0zXLYiclPxYzp3PPfxuH9b9oaNmZTL687o/Opgenomen%20beeld%208.jpg?dc=4675509499915593017[url]
[/url]http://groups.msn.com/_Secure/0XgAjY7QdbZq7TCDLkRCEBTUkSGgKhszvpzAF01uJsTvaXrQ8b9Qzr4x7U8KuB62o9OyhikeVQJyiK1suPSVIWVW76ghazQXvDJknwpgBTPV!FSxjJkqeXBphN1kE79p9SfuAc0NGj3Y/Opgenomen%20beeld%2010.jpg?dc=4675509499953177163[url]

parouscha

Re: olivier @ work

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:32

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 08:35

Leuk paard, zonde dat zo'n dier in de lessen loopt

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:35

Dat is toch op Poelenburgh? Olivier is zeker een leuk paardje, echt jammer dat hij voor het manegewerk wordt gebruikt. Hij loopt hier toch wel lekker hoor.
De enige kritiek die ik heb is handen iets hoger en niet zo naar de grond kijken. Volgens mij is dat alles wel, gewoon lekker dooroefenen.

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:07

Hey leuke foto's Alyssa! Haha!
Moest je hard werken om hem nageefelijk te rijden?? Tong uitsteken
Wel een hele mooie pony

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:30

Jeetje, mooi paard voor manege gebruik zeg!

Anike

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:39

Leuke foto's joh!!

Is weer eens wat anders dan pegasus.. Lachen

Er lopen meerdere leuek paarden in de manege lessen.. Lachen

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:46

Hey Laura, het is een paard hoor Tong uitsteken en een flinke ook (lees: 1.74M stokmaat) hahaha lol Tong uitsteken Clown

Ja tis idd wat anders dan Pegasus Tong uitsteken

Presley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:48

Presley schreef:
Wel een hele mooie pony

Noem ik een PAARD van 1.74 een PONY Gestoord

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 17:59

Waarom vind je het zonde dat zo een paard in een manege loopt? ik vind dat alleen maar goed, zo houd je de kwaliteit vande lessen hoog. Hebben de mensen die geen eigen paard kunnen veroorloven tenminste ook een fijn paard om op te rijden, ik vind het alles behalve zonde Lachen

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 18:57

Waauw ! mooi paardje zeg Haha!
Echt zonde dat die in de manegelessen loopt =\
Hij loopt netjes hoor, kijk alleen omhoog en niet naar de grond

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 19:35

Knor schreef:
Waarom vind je het zonde dat zo een paard in een manege loopt? ik vind dat alleen maar goed, zo houd je de kwaliteit vande lessen hoog. Hebben de mensen die geen eigen paard kunnen veroorloven tenminste ook een fijn paard om op te rijden, ik vind het alles behalve zonde Lachen

Ik begrijp het wel hoor, het is ook zonde...en wel hierom: omdat er teveel wisselende ruiters opzitten met allemaal een andere manier van rijden, daardoor rijdt bijvoorbeeld Olivier ook niet meer aan de teugel of alleen met heel veel moeite, daardoor is hij niet meer een fijn paard om te rijden maar wordt hij eerder als lastig ervaren. Alleen is het een beetje onzin om te zeggen dat het zonde is omdat hij zo MOOI is, want in feite is het voor ieder paard/pony zonde om in manegelessen te lopen en om precies dezelfde reden. Of je paard nou mooi is of niet, het blijft een dier met gevoel en een belevingswereld. Ook al is ie niet mooi, het zal voor elk paard toch niet lollig zijn om 3 keer per dag, 7 dagen per week een andere ruiter op je rug te hebben, de een nog krukkeriger dan de ander...
Maar aangezien we oefendieren moeten hebben, omdat we toch met z'n allen goed willen leren paardrijden zijn er ook onder manegepaarden echt MOOIE paarden te vinden, zo dus ook Olivier.
Dus niet erger of minder erg dan voor de andere paarden. Het is even erg, als je het al zo wilt zien.
Maar voorlopig ben ik lekker iemand die het leert op manegepaarden en ik kan waarschijnlijk over een aantal jaren net zo goed rijden als een ander op een eigen paard. Het heeft namelijk ook zijn voordelen...je leert allerlei eigenaardigheden van paarden en verschillende manieren om de juiste knop te vinden...dat heb je niet als je altijd je eigen paard hebt. Dan raak je veel te veel op elkaar ingesteld en leer je al gauw niets meer bij behalve de passen e.d.
Ik weet haast zeker dat iemand die op een manegepaard leert paardrijden veel meer allround is dan iemand met zijn eigen paard.
Maar, dit wordt veel te lang en ingewikkeld dus ehhh...ik lees het commentaar wel.

p.s. dit is door Purmerburger gepost, per ongeluk aan het schrijven op het profiel van Pegasus_4_ever, ik was al aan het eind van dit schrijven toen ik doorhad dat ik ingelogd was op verkeerd profiel...sorry!! Bloos

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:50

hé leuk daar hebben we olliebollie Haha!
Tis een leuk paard om te rijden he? Wel moeilijk, maar wel leuk omdat hij het allemaal wel kent. Kvind het altijd zo leuk dat hij boem uit draf stilstaat Haha!
Tziet er leuk uit hoor! meestal loopt hij niet zo

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:01

Hoe loopt ie dan meestal?? Clown

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 21:09

Leuk paardje!
Zonde hoor dat hij in de manege-lessen loopt zou nog heel wat kunnen worden!
Verder niet echt kritiek, en inderdaad iets meer voor je uitkijken (t'is daar zo interresant Haha! )

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 00:10

toch vind ik het nog steeds niet zonde (waar zitten de quote knopjes eigenlijk, ik wilde pegagus quoten :- )

Het is juist goed om een paard als olivier te hebben, het is idd moeilijker dan om hem aan de hulpen te zetten, maar hij KENT het wel en hij zal het alleen maar doen als je de JUISTE hulpen gebruikt. Van paarden als deze leer je nu eenmaal meer dan van een paard die niet (meer) voor de dressuur werk geschikt is of om een andere reden is afgeschreven en dus maar voor de manege wordt gebruikt.

Het is voor ieder paard even vreselijk of even leuk om op een manege te werken en ik vind het voor Olivier echt niet zonde. Er zijn evenveel particulieren die een super paard met super afstamming kopen en deze helemaal verprusten en er verkeerd mee omgaan.

Ik vind eigenlijk dat er meer afgerichte paarden op maneges mogen lopen zodat zij ruiters daar ook het gevoel kunnen geven dat ze verder komen dan stap draf en galop, helaad ontbreekt het de meeste maneges aan geld/zin/ goede begeleiding.

Lopeja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-05 07:34

Knor schreef:
toch vind ik het nog steeds niet zonde (waar zitten de quote knopjes eigenlijk, ik wilde pegagus quoten :- )

Het is juist goed om een paard als olivier te hebben, het is idd moeilijker dan om hem aan de hulpen te zetten, maar hij KENT het wel en hij zal het alleen maar doen als je de JUISTE hulpen gebruikt. Van paarden als deze leer je nu eenmaal meer dan van een paard die niet (meer) voor de dressuur werk geschikt is of om een andere reden is afgeschreven en dus maar voor de manege wordt gebruikt.

Het is voor ieder paard even vreselijk of even leuk om op een manege te werken en ik vind het voor Olivier echt niet zonde. Er zijn evenveel particulieren die een super paard met super afstamming kopen en deze helemaal verprusten en er verkeerd mee omgaan.

Ik vind eigenlijk dat er meer afgerichte paarden op maneges mogen lopen zodat zij ruiters daar ook het gevoel kunnen geven dat ze verder komen dan stap draf en galop, helaad ontbreekt het de meeste maneges aan geld/zin/ goede begeleiding.

Het quote knopje zit helemaal rechts!! Haha! Haha! Haha!
Ik vind dat je gelijk hebt maar kennelijk heb je m'n verhaal niet begrepen.
Wat ik eigenlijk zei was (en veel minder uitgebreid): ja, het is zonde, maar dan is het voor ieder paard zonde. De meeste paarden (niet meer geschikt voor dressuur) zijn zo afgeknoedeld dat ze daarom juist niet meer geschikt zijn voor dressuur...ze hebben er geen zin meer in.
Voor alles zijn paarden natuurlijk toch intelligente beesten en iedere keer dezelfde lesjes lopen in hetzelfde rondje met steeds andere mensen op je rug, daar stomp je van af.
Dus ja, het is goed dat er paarden als Olivier in de les zijn maar het is geen zonde puur en alleen omdat hij toevallig mooi om te zien is....

LOCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 11:56

haha ok Lachen

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 14:15

Mooi paard Ja
en dat hij voor lessen word gebruikt vind ik niet echt zonde van zo'n paard kunnen de mindere ruiters veel leren Ja bij ons op de manege hebben we Z paard lopen die heel makkelijk negevelijk is te rijden en echt alles voor je wil doen zolang je maar de goede hulpen geeft Koe daar leren ze echt wel meer van dan van die paarden die alleen nagevelijk getrokken kunnen worden Sigaar

Pegasus4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:43

ja hij is ook mooi Haha! Tong uitsteken

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-05 15:48

Heey..

Ziet er goed uit hoor Alys!!
Gaat netjes..
Pega ging vandaag ook goed hea..

Kuss Maai