Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

en een flinke ook (lees: 1.74M stokmaat) hahaha lol

Presley schreef:Wel een hele mooie pony

Knor schreef:Waarom vind je het zonde dat zo een paard in een manege loopt? ik vind dat alleen maar goed, zo houd je de kwaliteit vande lessen hoog. Hebben de mensen die geen eigen paard kunnen veroorloven tenminste ook een fijn paard om op te rijden, ik vind het alles behalve zonde
) 
Knor schreef:toch vind ik het nog steeds niet zonde (waar zitten de quote knopjes eigenlijk, ik wilde pegagus quoten :- )
Het is juist goed om een paard als olivier te hebben, het is idd moeilijker dan om hem aan de hulpen te zetten, maar hij KENT het wel en hij zal het alleen maar doen als je de JUISTE hulpen gebruikt. Van paarden als deze leer je nu eenmaal meer dan van een paard die niet (meer) voor de dressuur werk geschikt is of om een andere reden is afgeschreven en dus maar voor de manege wordt gebruikt.
Het is voor ieder paard even vreselijk of even leuk om op een manege te werken en ik vind het voor Olivier echt niet zonde. Er zijn evenveel particulieren die een super paard met super afstamming kopen en deze helemaal verprusten en er verkeerd mee omgaan.
Ik vind eigenlijk dat er meer afgerichte paarden op maneges mogen lopen zodat zij ruiters daar ook het gevoel kunnen geven dat ze verder komen dan stap draf en galop, helaad ontbreekt het de meeste maneges aan geld/zin/ goede begeleiding.

bij ons op de manege hebben we Z paard lopen die heel makkelijk negevelijk is te rijden en echt alles voor je wil doen zolang je maar de goede hulpen geeft
daar leren ze echt wel meer van dan van die paarden die alleen nagevelijk getrokken kunnen worden

en troye ook bij jou