maar ja gister was het ook zo ver dat we een klein sprongetje moesten maken.. dus ik op die hindernis afdraven.. aanzetten voor de sprong..
gekke knol loopt zo door net of er geen hindernis staat..
na dit een keer of 7 gedaan te hebben.. zowel als kruisje als gewoon rechte balk.. was mijn instructeur het zat.. en tikte hem is met een zweepje bij de hindernis.. toen kwam het luie donder wel met z'n voorbenen om hoog maar daar bleef het dan bij..
Maar ja hoe leer je een paard nu daadwerkelijk springen.. dus niet dwars door de hindernis donderen maar er daadwerkelijk overheen..
xx-jezz Marieke

. En dan zou je als dat goed gaat er cavaletties neer kunnen leggen, dan moet hij zijn benen dus nog iets meer optillen. En zo langzaam verhogen naar een sprongetje. Ook zou je hem los kunnen laten lopen en dan over de hindernis drijven, kijken wat hij dan doet. Verder zou het misschien kunnen helpen als hij achter een ander paard aanloopt. Dan weet hij misschien wat de bedoeling is want het lijkt er (voor mij tenminste) op dat hij het gewoon niet snapt. En dan vind ik het een beetje zielig als hij iedere keer een tik krijgt. Nogmaals, ik weet het ook niet maar dit kwam in mij op en het lijkt mij zo het beste. En als je paardje het uiteindelijk echt niet snapt/kan/leuk vind waarom zou je dan gaan springen? Iedereen heeft zo zijn ding wat hij/zij leuk vind. Heel veel succes iig!!
je mag namelijk de paarden niet geheel los laten.. gewoon aan de longe balkje lopen hebben we ook al gedaan.. maar ja niet dat hij zich daar wat van aantrekt..