Ik heb het elastiek op 2 manieren gedaan: tussen zijn voorbenen aan de singel en aan de zijkant van de longeersingel.
De foto's draf, stap en galop staan wel door elkaar!
Elastiek laag.
Elastiek hoger, ik vond dat hij toen ook een stuk ruimer liep.
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Belli schreef:één heel belangrijk ding!! je longe is helemaal gedraaid enz... mag niet!!! het geeft niet het juiste effect in de mond van je paard, is net hetzelfde als je erop zit en je teugels zijn gedraaid, dit is dan wel ff 2 keer erger!!! Maar het ziet er wel leuk uit!! Ik weet ni hoe oud hij is maar jonge paarden mogen heel diep lopen, oprichten is veel makkelijker dan naar beneden krijgen, ze worden er ontspannen van en krijgen een losse rug! daarna kan je verder oprichten!
XXX
ziet er netjes uit hoor!

Belli schreef:één heel belangrijk ding!! je longe is helemaal gedraaid enz... mag niet!!! het geeft niet het juiste effect in de mond van je paard, is net hetzelfde als je erop zit en je teugels zijn gedraaid, dit is dan wel ff 2 keer erger!!! Maar het ziet er wel leuk uit!! Ik weet ni hoe oud hij is maar jonge paarden mogen heel diep lopen, oprichten is veel makkelijker dan naar beneden krijgen, ze worden er ontspannen van en krijgen een losse rug! daarna kan je verder oprichten!
XXX
ziet er netjes uit hoor!
marjoke schreef:zo gespannen vind ik hem nu ook weer niet lopen hoor.
maar ik zou eens bijzetjes proberen.
want ik vind elastiek voor longeren ook maar niets![]()
probeer eens met bijzetteugels:)
ook in longeren
.