Nu is het probleem bij dit paard eigenlijk dat ie OF te hoog OF te diep met zijn koppie loopt. En dan komt mijn probleem; ik hou mijn armen niet helemaal goed. Mijn schouders draag ik te hoog en hierdoor staan mijn ellebogen te ver naar achter. Hierdoor weer kantel ik mijn hand dus de verkeerde kant op waardoor ik mijn paard min of meer vast zet.
Ik heb het er gisteren tijdens de les uitvoerig met mijn instructrise over gehad, ik heb gevoeld hoe mijn armen horen te zijn: schouders laag, ellebogen iets van me af steken en mijn pink het verste punt naar voren. En idd, paardje liep geweldig!
Maar de rottigheid is dus dat het een ontzettend drukke les is, soms rijden we wel met zijn tienen en de consequentie daarvan is natuurlijk dat ik niet iemand heb staan die continue mijn armhouding verbetert.
Daarom wil ik jullie om tips vragen om deze houding uiteindelijk als automatisme te gaan zien!
Ik rij verder nog zo'n drie tot vier keer in de week op mijn bijrijdpaard dus ik heb in ieder geval genoeg mogelijkheden om aan te slag te kunnen gaan met jullie eventuele tips! (als de bak en het weer meewerkt dan
)Dank jullie wel!
Niet doorgaan tot je moe wordt of uitgeput bent. Iemand die moe wordt of uitgeput is, kan niet ontspannen en in balans zitten. "Drillen" heeft geen enkel nut.