Hoe herkenbaar!!
Heb dit zelf ook gehad, paard 2 keer flink aan de kletter gegaan. Wij hebben een vrij grote buitenbak waar ze dus flink kunnen lopen. Nadat hij dus 2 keer in volle vaart deze genomen heeft durfde ik ook niet meer in deze bak te rijden. Heb hem een hele tijd gemeden....
Na een tijdje ben ik hem enkele malen gewoon gaan longeren hier, dit pakte hij eigelijk wel redelijk goed op. Toen heb ik gewoon een keer aan mijn instructrice gevraagd of ze les wilde geven in de buitenbak. Wel afgesproken dat ik niet ging galopperen, dit omdat hij in stap en draf nog wel bestuurbaar was en ik niet heel erg zenuwachtig werd.
Dit hebben we een keer of 3 gedaan. Helaas werd het weer toen een stuk minder en ben ik uitgeweken naar de binnenbakken.
Afgelopen week heb ik weer de stoute schoenen aangetrokken en ben gewoon buiten gaan rijden. Ik had zoiets van, als hij rustig de parkeerplaats overkomt ga ik in de bak rijden, zoniet dan draai ik weer om.
Hij bleef gelukkig rustig en ik heb zelfs gegaloppeerd die middag. God wat voelde ik me goed en zelfs trots dat ik het gedurft had....
Dit heb ik deze hele week volgehouden en vandaag toen het regende baalde ik zelfs dat ik binnen moest blijven......
Dus gewoon rustig opbouwen, longeren of zoals hierboven al gezegd, je bijrijdster er eerst een paar keer mee in de bak laten rijden en dan bv uitstappen, blij zijn met de kleine voorwaarste stapjes die je maakt en niet overhaasten. Zolang het goed voelt steeds een stukje langer en voordat je het weet ben je over je angst heen....