Cavelleti's lopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dela

Cavelleti's lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 09:26

Mijn paard snapt niet dat zij haar benen moet opbeuren tijdens het oefenen met caveletti's.
alleen balken op de gron gaat goed, maar zodra het iets hoger is zodat ze meer aan het werk komt staakt ze aan alle kanten.
als er bv 3 achter elkaar staan, dan gaat nummer 1 goed, 2iets minder en nummer 3 struikelt ze over heen!

heeft één van jullie een idee hoe ik dit kan aanpakken zodat mijn paard ook fatsoenlijk over de caveletti's heen loopt?

daffodil

Re: Cavelleti's lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:29

Langzaam opbouwen, die vanmij heeft hier ook moeite mee. Eerst gewoon een paar keer 1 in de longeerring leggen en daar mee aan het werk gaan. Na verloop van tijd nog een aan de andere kant neerleggen, dus niet achter elkaar en je zult zien dat een paard er de lol van in gaat zien. Hij moet gaan rekenen of zn passen kloppen en zal er als het goed is steeds enthousiaster van worden.

Wachten in ieder geval met erop zitten en erover heen gaan totdat je echt heel duidelijk ziet dat ie er lol in heeft, anders wordt dit gedrag alleen maar erger. Met jou erop is het toch moeilijker!

tola

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:38

Ik ben dit toevallig ook aan het oefenen,maar wel alleen aan de longeerlijn.
Mijn paard snapt het nog niet helemaal en struikelt er ook over,ik heb nu op de longeercirkel 2 cavelleti,s,niet achter elkaar maar tegenover-elkaar op de cirkel.
Na wat gespring,gaat ze er nu ook netjes in draf over,ik denk dat het wat zwaar is om ineens 3 achter elkaar te zetten,probeer het een met 1 of 2,en dan pas over een paar weken als ze nr 1 en 2 met gemak doet ,nr 3 erbij te doen.

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 11:54

Ik ben dit ook aan het oefenen aan de longeerlijn en tot nu toe als ik er 2 neer zet springt ze er in 1 keer over heen. ( echt een springpaard Clown ) Maar ik ben er nu ongeveer een maand mee bezig en mn paard vind het wel lollig alles in in x te springen, nu heb ik vorige week een keer onder de man gedaan en moet zeggen dat ze het daar beter op deed, alhoewel ze eroverheen vallen duidelijk heel interessant vond Bloos

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 15:38

Amo had dit ook in het begin Ja Ik heb heel veel geoefend, gewoon volgegouden, ik liet hem maar struikelen, laat het hem maar eens zelf uitzoeken dacht ik.
Na een tijdje had hij door dat struikelen geen nut had en eigenlijk helemaal niet leuk was, en ging hij zijn benen steeds meer optillen. Hij moest ook zijn evenwicht uitzoeken en stappen rekenen, maar langzaam aan leren ze het wel hoor OK dan!

roxanna_z

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:45

paarden vinden het best moeilijk balkjes lopen!!.. ik heb een springuiter ooit horen zeggen.... als je een stuk of 15 balkjes achter elkaar neer legt en je laat er een ervaren paard overheen gaan.... dan gaat het 8 van de 10 keer mis.... zo intensief en moeilijk is het!! ze moeten ten eerste leren hun voeten op tillen, maar ten tweede moeten ze ook leren dat ze hun voeten elke keer goed neerzetten.... anders komen ze nooit uit!!! elk paard heeft er de 1e keer moeite mee... heb geduld het komt wel goed!!!