Dringend hulp gezocht!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

love_FlAmE

Dringend hulp gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:10

Er had me iemand gevraagd op zijn paardje te gaan rijden, hij zei het is een heel braaf beestje maar kent nog niet veel. Daar had hij dus gelijk in... Ik heb er vandaag voor het eerst op gereden. Ze is echt super lief en verkeersmak en alles maar ze snapt geen hulpen Verward . Sturen gaat wel een beetje maar de beenhulpen om vooruit te gaan werken niet. ik kan blijven aandrijven maar echt reactie krijg ik niet. Dus ik denk dat ze het niet echt snapt. Nu is mijn vraag: hoe leer ik haar dat? En dan heb ik nog een vraagje, als ik met losse teugel rij gaat het goed mr neem ik contact met de mond gaat ze heel erg met haar hoofd schudden en is er totaal nix meer mee te beginnen ... Is dit protest of heeft ze pijn aan haar mond? (haken op kiezen en dergelijke)?
De mogelijkheid om lessen te nemen met dat paard heb ik helaas niet dus ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Groetjes

JoRiNe

Re: Dringend hulp gezocht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:21

ik denk dat het protest is dat met dat schudden, anders zal ze heel erg pijn aan d'r mond hebben en dan moet er ( snel ) een tandarts bijkomen verder dat met die hulpen is heel moeilijk...

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 21:39

Ja dat is idd moeilijk om dat zo via bokt te kunnen uitleggen. Het paardje is een jaar geleden zadelmak gemaakt en daarna heeft ze eigelijk niets mr gedaan... Misschien is ze het allemaal weer verleerd en moet ik helemaal opnieuw beginnen??

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:45

Ik zal je op MSN
even wat tips geven,
dat is wat makkelijker dan bokt Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 13:17

ik denk dat ze aan het wisselen is ....

love_FlAmE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-05 17:54

gijsenkim schreef:
ik denk dat ze aan het wisselen is ....

Ik weet niet ... ze is 5 jaar. Maar het hoofdschudden ging vandaag al beter, dus ik denk dat het gewoon protest was Knipoog. Alleen die beenhulpen nog ... . Het sturen met je benen gaat perfect tis alleen het vooruitrijden wat niet gaat Verward

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 18:09

Slecht idee om met zo'n jong dier zelf te gaan klooien, kan je er geen les op krijgen?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:05

Charos schreef:
Slecht idee om met zo'n jong dier zelf te gaan klooien, kan je er geen les op krijgen?

Beter dat ze advies vraagt en de goede raad opvolgt dan dat er straks zomaar iemand op gaat rijden en niet weet hoe hij met een jong paard om moet gaan Knipoog

Ik zal eens kijken of dat meisje nog tips heeft (die wat haar pony ook in is nt rijden Knipoog)
( en anders kom ik je eens helpen Tong uitsteken )

Woodstock

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 19:50

Om ze voor het been te krijgen kun je haar longeren en de stemhulpen leren, zodat je die de komende paar weken kunt gebruiken met de overgangen.
Je kunt er ook een zweepje bij pakken en ff bijtikken meteen nadat je been hebt gegeven. Wel zo dat er reactie komt! Steeds maar kleine tikjes als ze hier toch niet op reageert helpt niet. Dan moet je een keer wat harder inkomen. Het maakt niet uit als ze dan ff heel hard gaat, dan moet je juist belonen, want dat is een goede reactie. Als ze begrijpt dat been vooruit is, heb je het zweepje niet meer nodig.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 20:11

Het lijkt erop dat je paardje niet in de juiste balans loopt. Bovendien mag het contact per teugel niet meer zijn dan 2 ons per hand/ teugel.

Janski

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 22:48

Gaat he met haar goed aan de longeerlijk en snapt ze de stemhulpen?? Misscgine dta je dan op je stem kan proberen te rijden en je stem met je been hulp kan onderteunen.
Jekan ook proberen om weer even aan de longeerlijn te gaa rijden samen met iemand en dan de tem en beenhulp combineren. Als ze dat wel snept dan kna je proberen om elleen met drijven voorwaarts overgangen te maken.

Met het hoofd schudden kan op problemen met het gebit duiden (wisselen zoals G&k zegt) maar ook eventueel aangeven dat ze last ergens ander heeft, zadel rug etc.

Ik zou lekker bij het begin beginnen en dan rustig veel oefenen.
Ik weet dat het een dooddoener is maar lesnemen kan vaak heel veel helpen.