rechtsom aan de teugel, linksom niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjan_tjuh

rechtsom aan de teugel, linksom niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:17

hebben jullie dat ook als je rechts om rijd rij je goed aan de teugel en als je de linker kant op rijd lukt het niet meer goed om aan de teugel te rijden..? weten jullie daar iets op..? want ik probeer nu heel veel om ook aan de linker kant dat ze dan soepel loopt aan de teugel maar dan krijg ik las ban me schouder..!!!!! wie weet hier iets op..!!!!!!

-x-x-x-jes marjan_tjuh
Laatst bijgewerkt door Karin op 16-02-05 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel iets duidelijker gemaakt

magriet

Re: hebben jullie dat ook..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:25

Paarden hebben over het algemeen een goede en een minder goede kant. Probeer niet alles op alles te zetten om de minder goede kant ineens goed te krijgen. Vaak van hand veranderen, voltes slangenvoltes enz rijden. Dan gaat het steeds beter.

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:32

Tjah, dat zul je gewoon moeten trainen...
Gewoon veel oefenen, veel overgangen en figuren rijden etc.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:32

En niet alleen je paard heeft een goede en een slechte kant..... jij ook! Let zelf goed op (of laat iemand anders kijken, je voelt het zelf echt niet altijd) of je goed recht zit.

Maar ik denk dat iedereen er in meer of mindere mate wel een beetje last van heeft dat het de ene kant op net wat lekkerder gaat als de anderen.

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 20:40

vandaag had ik ook gereden en toen ging het wel goed aan de linker kant en liep ze ook best wel goed aan de teugel enzo. maar ik weet dat ik moet door zetten maar dat is het hem nou juist ik ben geen door zetter Verdrietig .. maja ik moet het maar proberen denk ik..!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:00

Sosha schreef:
En niet alleen je paard heeft een goede en een slechte kant..... jij ook! Let zelf goed op (of laat iemand anders kijken, je voelt het zelf echt niet altijd) of je goed recht zit.

precies, soms kan het ook wel eens aan jezelf liggen. Zo had ik in het begin met mijn paard ook enorm veel last op de rechterhand. Ze wilde niet naar binnen buigen en niet op de hoefslag lopen, ze liep wat scheef naar buiten gedraaid. Totdat ik les kreeg van mijn instructrice, en die me vroeg om die schouder terug tegoei te zetten en mijn heup niet zo in te knikken Bloos
Op 2 minuten tijd was het terug opgelost en nu loopt ie op de rechterhand bijna beter dan links Clown Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 21:09

marjan_tjuh schreef:
want ik probeer nu heel veel om ook aan de linker kant dat ze dan soepel loopt aan de teugel maar dan krijg ik las ban me schouder..!!!!!

Dat betekend dat jij niet goed ontspant. Als jij niet ontspannen ben, kan je pony al helemaal niet ontspannen.

Werk daar eens goed aan tijdens je les...zelf ontspannen!

Bella_Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:33

kan ook zijn dat je zelf scheef bent (lekker banketstaaf) en dat je daardoor een beetje je paard in de weg zit maar dat heb je zelf dan niet door (heb ik zelf ook last van Boos! )

Huisvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 23:59

Mijn paard loopt bij mijn vriend linksom beter en bij mij rechtsom Gestoord
Zelf zit ik ws toch wel wat scheef maar mijn vriend kan ik hierop niet betrappen. Maar goed, uiteindelijk zal mijn paardje wel redelijk recht zijn omdat ze de ene dag linksom goed loopt en de ander dag rechtsom. Het kan ook aan het paard liggen maar duidleijk ook aan de ruiter Haha!

marjan_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-05 17:25

eej lievie! jah ik hep t ook met jennifer maar k krijg geen last van mn schouder ofzo. Tong uitsteken maar jah .. tot vanavond !!

roxanna_z

Re: rechtsom aan de teugel, linksom niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-05 20:22

idd een paard én de ruiter hebben een slechte en een goede kant!! en je moet zorgen dat jij zelf ontspant, pas dan kan je paardje zichzelf ook ontspannen!! ik zou gewoon lekker veel figuren rijden veel van hand veranderen... zodat je op allebei de handen goed rijdt... en ik zou nu niet ineens veel op de 'slechte' kant gaan rijden... gewoon veel afwisselen!!