Nou ja, genoeg geluld.. FOTO'S!!
En, wat vind je van m?
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

maar als ik een tip mag geven, hou je handen wat hoger en wat meer naar voren. Dat oogt mooier
Leuk paardje ook!

Ziet dr al best wel netjes uti vind ik .. maar zoals er al is gezegt hakken naar beneden en netjes je handen recht op en bij ekaar
Leuke combi nog veel succes met um
maarja zoals je zegt gelukkig leert ie snel
veel plezier der mee 

wat een mooi paardje zeg! echt super! jullie passen goed bij elkaar zo te zien.. heel veel plezier nog met elkaar!!
daar gaan we weer. Maar ik geef je mijn ervaring.

En als je hem nog maar net hebt, is het normaal dat het allemaal nog niet zo ontspannen is, bij mijn paard heeft het zelfs een jaar geduurd voor dat er was.
Ik vind jullie wel een leuke combinatie, en het is echt een super mooi paard. Hij is eigenlijk wel redelijk groot voor een arab'je hè?
maar waarom rijd je hem idd met een thiedemann ? vooral als het nog een jong beestje is , kan je het toch beter ‘uit de hand leren’ ?¿? russel schreef:Je hebt een mooi, lief paardje.
Ik heb zelf een tijd met thiedemann gereden. Moest ik ook van instrukteur.
Hij is daardoor kort in de hals geworden,te veel op de voorhand, en boog zijn hals niet vanuit de schoft. HIj ging steeds meer zijn rug vastzetten. Werd steeds korter in zijn pas.
Misschien een tip voor je, maar een thiedemann maakt je paard nooit beter.
Nu is de hals van mijn paard veel mooier, niks geen onderhalsspieren meer te zien of te voelen (1 1,5 jaar zonder hulpteugels) op alle punten sterk verbeterd. Ik heb hem van de een op de andere dag eraf gegooid en het leek alsof mijn paard het als een bevrijding ervaarde, ookal hing hij vaak slap. Soms moet een paard even zijn spieren strekken en de een vaker en sneller en dat kan met een hulpteugel niet 100%, dus altijd een ietsje verkramping omdat die hulpteugel begrenst.
Ik heb altijd met topics over hulptteugels,daar gaan we weer. Maar ik geef je mijn ervaring.