Lucky @ work, again!! met Oranje dekje

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lucky @ work, again!! met Oranje dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:07

Ja jullie zullen wel denken alweer Lucky Knipoog Ik heb zaterdag dus een nieuw bit gekocht voor hem een dubbel gebroken bustrens. Hij gooide als je een ophouding gaf zijn hoofd in de lucht en hij liep voor mijn gevoel niet lekker op het bit (enkelgebroken bustrens).

Zaterdag gelijk lesje mee gelopen, hij luisterde een stuk beter was veel meer stuurbaar en voorwaarts aan het been (weet niet of het door het bit komt)

Op sommige foto`s heb ik vrij lange teugels maar was ellebogen naast mijn lichaam aan het oefenen. Als ik dan ook nog een s recht vooruit kijk komt het denk ik wel goed ( en natuurlijk die tenen naar binnen en hakken naar beneden)

Afbeelding
Kom Lucky gaan we wat leuks doen en met een worteltje lokte we hem mee..
Afbeelding
kijk hier begint het al (tenen naar binnen!!)
Afbeelding
was volgens mij aan het doorzitten en dan zeg ik altijd hardop: zitten, zitten, zitten!
Afbeelding
ff aan mijn neus kriebelen en hoesten
Afbeelding
Afbeelding
Niet zo veel actie-foto`s

We waren bezig met veel overgangen en mijn houding. Ook op de foto`s te zien was hij een stuk nageeflijker en veel losser in zijn mond Knipoog Het zonnetje scheen ook lekker dus het was weer lekker..

Commentaar mag, liefst met tips over hoe ik wat moet veranderen, ik heb woensdag weer les..

MirZam

Re: Lucky @ work, again!! met Oranje dekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:32

Waar zal ik beginnen Knipoog nee grapje!
Lijkt idd dat ie lekkerder loopt met dit bir, hij mag alleen zijn nek wel meer buigen en het lijtk erop dat je je benen in zijn geheel meer naar achteren moet leggen..
En je armen meer knakken en langs je lichaam leggen.. handen dichter bij elkaar, en misschien je beugels wat langer ook al zal dat in het begin erg wennen zijn!
Maar verder zit je al neit meer zover voorover dus netjes!!

Gaaf dekje trouwens!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:54

MirZam schreef:
Waar zal ik beginnen Knipoog nee grapje!
Lijkt idd dat ie lekkerder loopt met dit bir, hij mag alleen zijn nek wel meer buigen en het lijtk erop dat je je benen in zijn geheel meer naar achteren moet leggen..
En je armen meer knakken en langs je lichaam leggen.. handen dichter bij elkaar, en misschien je beugels wat langer ook al zal dat in het begin erg wennen zijn!
Maar verder zit je al neit meer zover voorover dus netjes!!

Gaaf dekje trouwens!

als ik mij beugels nu langer doe kom ik niet meer uit mijn zadel Bloos Ik dacht het laast ook hoor..
woensdag les dus zal het allemaal zeggen..

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:04

ik dacht dat eerst ook altijd dat ik ze niet langer kon hebben, maar tis toch echt een kwestie van wennen.. (was et bij mij iig)

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:06

whaaa, oranje rlls Cool
ik heb ook alles in het oranje Ja
leuke foto's hoor

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:33

wow, je zit echt al veel mooier rechtop dan in je vorige topic!! (Hoe doe je dat zo snel!??)

Lucky lijkt inderdaad lekkerder te lopen op dit bitje. Het lijkt alleen wel alsof je z'n achterhand er iets meer bij moet drijven, maar dat kan aan het moment liggen. Probeer verder je handen meer rechtop te houden, dan wordt het ook makkelijker je ellebogen langs je lichaam te houden. Ziet er echt steeds beter uit hoor!! Pling

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 10:13

Wat een mooi dekje. Het past prachtig bij Lucky's vacht (die ik trouwens ook een heel mooie kleur vind hebben).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:49

eveline_B schreef:
Wat een mooi dekje. Het past prachtig bij Lucky's vacht (die ik trouwens ook een heel mooie kleur vind hebben).

aparte kleur he? lijkt wel rooiig met de zon erover Haha! Vind het echt een mooie kleur..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:50

hector schreef:
wow, je zit echt al veel mooier rechtop dan in je vorige topic!! (Hoe doe je dat zo snel!??)

Lucky lijkt inderdaad lekkerder te lopen op dit bitje. Het lijkt alleen wel alsof je z'n achterhand er iets meer bij moet drijven, maar dat kan aan het moment liggen. Probeer verder je handen meer rechtop te houden, dan wordt het ook makkelijker je ellebogen langs je lichaam te houden. Ziet er echt steeds beter uit hoor!! Pling

ik heb voor de foto`s met zo`n zweep geoefend achter mijn rug Bloos Zooo das pijnlijk

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:49

Luckey schreef:

ik heb voor de foto`s met zo`n zweep geoefend achter mijn rug Bloos Zooo das pijnlijk

whaha, wie mooi wil zijn, of in dit geval mooi wil zitten, moet pijn lijden!! Whoosh!

Nicole_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:33

leuke beesie hoor
en dat dekje Haha! Kwijl echt gaaf Haha!

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 15:54

mijn pony heet ook Lucky.. en als ik heeel eerlijk mag wezen.. vind ik mijn lucky mooier..maar dat zal iedereen wel denke Tong uitsteken ziet er verder wel leuk uit hoor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 08:30

hector schreef:
Luckey schreef:

whaha, wie mooi wil zijn, of in dit geval mooi wil zitten, moet pijn lijden!! Whoosh!

ja idd en het resultaat mag er wezen toch?

en paddie: ieder zijn mening, mijn lucky is de allerknapste Haha!

Iloveyuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-05 13:47

Je beugels zijn indd een beetje aan de korte kant
en je ellebogen mogen in een knikje
ook je handen rechtop in een vuist
(zelf gaan ze bij mij ook altijd naar beneden Tong uitsteken)
Maar verder leuke foto's!
eN een leuke pony Knipoog

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:03

hej,
Het ziet er inderdaad al een stukje beter weer uit goedzo! Maar ik heb het idee dat je alleen maar in de bak rijd als je buitenrijd kun je precies dezelfde oefeningen doen en het is voor de pony veel afwisselender werk waardoor die zich misschien ook wat meer voor je in wil zetten.
Ik rij zelf maar 1 x per week in de bak en voor de rest buiten het grote voordeel daarvan vind ik zelf dat ik dan dressuur, springen, gehoorzaamheid en vooral dingen samen leren vertrouwen kan combineren.......
En mijn lieve paardje is ook nog jong dus dat zou een slecht excuus wezen Knipoog
Probeer het gewoon eens uit! Niet altijd zo serieus willen zijn is mijn gouden tip! Schijnheilig

joortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:05

Leuk dekje hoor.. oranje staat um mooi Pling

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-05 16:23

Marja1988 schreef:
hej,
Het ziet er inderdaad al een stukje beter weer uit goedzo! Maar ik heb het idee dat je alleen maar in de bak rijd als je buitenrijd kun je precies dezelfde oefeningen doen en het is voor de pony veel afwisselender werk waardoor die zich misschien ook wat meer voor je in wil zetten.
Ik rij zelf maar 1 x per week in de bak en voor de rest buiten het grote voordeel daarvan vind ik zelf dat ik dan dressuur, springen, gehoorzaamheid en vooral dingen samen leren vertrouwen kan combineren.......
En mijn lieve paardje is ook nog jong dus dat zou een slecht excuus wezen Knipoog
Probeer het gewoon eens uit! Niet altijd zo serieus willen zijn is mijn gouden tip! Schijnheilig

Dat zou ik willen maar ik we moeten onder een viaduct door met daarnaast een spoorlijn en aan de andere kant autoweg. Dan zou er altijd iemand aan de hand mee moeten..ik heb nl. niemand van stal die ook mee kan omdat vrij felle paarden zijn die schrikachtig zijn. hebben we ook niets aan...
We gaan nu 1 keer per week naar buiten, aan de hand Knipoog Ergens op bokt staan er ook foto`s van op, als we naar de heide zijn geweest..