pony niet voor me been!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafdj

pony niet voor me been!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 20:04

Hoi,

Ik heb een probleempje met me haflinger dj, hij is totaal niet voor me been ik moet hem echt vooruit schoppen een harde schop doet hem weinig en een zweepje doet hem ook niks.

Heeft iemand een oplossing want als ik nu klaar ben met rijden ben ik moeier (of hoe schrijf je dat) als dat hij is en dat is denk ik niet de bedoeling.

Wie heplt mij?

Groetjes natasja

Pikolino

Re: pony niet voor me been!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:11

tjah veel overgangen rijden!
en wat ook wel helpt:

drijf met je kuit aan als dat niet helpt drijf flink aan gewoon stevig been geven anders geef je hem een schop en als die dan nog niet in draf gaat (wat ik me niet kan voorstellen) geef je hem een knal met de zweep..
jah als tie egt niet wilt luisteren dan maar even op die manier en dat blijven herhalen dan reageert vanzelf wel gewoon op je beenhulp Knipoog

en anders doe je een spoortje om i.p.v van stevig been geven geef je hem een flinke por met je spoor!

hafdj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 22:06

Het zijn niet zo zeer de overgangen maar meer de versnellingen in stap en draf, en in galop wil hij niet doorzetten (dus niet voorwaarts) dit dus ook niet in stap en draf.

Oke soms is hij wel erg lui en zijn de overgangen van stap naar draf erg moeilijk en naar galop,

Wie heeft er nog meer tips?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 22:38

Consequent zijn. Been is vertrek in combinatie met zit natuurlijk en sta toe op de hand. En de ophoudende hulpen betekenen overgangen terug.

Niet luisteren is straf klaar. Aandrijven en niet meer drijven totdat de gang langzamer wordt dan direct drijven, geen reaktie dan direct nog een keer been en GOED de zweep erover Whoosh! . Daar leert die van.

Hij moet respect krijgen voor jou. Als jij been geeft om te draven dan moet hij direct aandraven ook niet eerst sneller nee bam stap draf klaar. Dan moet hij blijven draven. Als je continue been moet geven dan stompt het paard af.

Respect voor jou, consequent zijn geen respect is straf wel respect is braaf.

karton

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:27

Kafue schreef:
Consequent zijn. Been is vertrek in combinatie met zit natuurlijk en sta toe op de hand. En de ophoudende hulpen betekenen overgangen terug.

Niet luisteren is straf klaar. Aandrijven en niet meer drijven totdat de gang langzamer wordt dan direct drijven, geen reaktie dan direct nog een keer been en GOED de zweep erover Whoosh! . Daar leert die van.

Hij moet respect krijgen voor jou. Als jij been geeft om te draven dan moet hij direct aandraven ook niet eerst sneller nee bam stap draf klaar. Dan moet hij blijven draven. Als je continue been moet geven dan stompt het paard af.

Respect voor jou, consequent zijn geen respect is straf wel respect is braaf.

Inderdaad. Ik heb nou ook mijn haf, en het schiet op het moment ook allemaal niet op. Ik ben er nou ook mee bezig, en ik heb nou nog steeds niet echt het gevoel dat er veel verschil is.. Maar dat duurt natuurlijk wel even. Succes ermee!