Hoofd kantelen tijdens vrije teugel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nanda

Hoofd kantelen tijdens vrije teugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-05 13:32

Mijn 6 jarige KWn-er rijd ik voornamelijk recreatief. Wat me opvalt de laatste tijd is dat als ik ga stappen en volledige vrije teugel geef ze haar hoofd kantelt. OP het moment dat ik de teugels weer opppak is het over.
Mijn eerste gedachte was dat ze misschien last heeft van haar tanden. Maar als dat zo zou zijn, waarom laat ze dan niks merken als ik mijn teugels op maat heb (en er dus een bepaalde druk op haar mond is)?

Herkent iemand dit?

GoldStar

Re: Hoofd kantelen tijdens vrije teugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 18:53

Bedoel je met hoofd kantelen, dat de oren niet meer op gelijke hoogte zitten en dat de neus meer naar een kant wijst ?

Pikolino

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 20:20

laat je der ook 'aan de teugel' lopen...

mijn pony doet dat ook altijd als ik lekker heb gereden en ik geef hem lange teugel dan gaat ie zun hoofd een soort van kantelen dat is gewoon een beetje uitrekken is mij verteld lekker even niet
'in de houding' lopen Knipoog

Nanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 07:22

GoldStar schreef:
Bedoel je met hoofd kantelen, dat de oren niet meer op gelijke hoogte zitten en dat de neus meer naar een kant wijst ?

Ja, dat bedoel ik. En ze wijst altijd met haar neus naar links, nooit naar rechts

Ik heb niet de indruk dat het "uitstrekken" of "lekker uit de houding lopen" is. Dan brengt ze haar neus echt naar voren en naar beneden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 09:11

Je paard is scheef. Onder het rijden is ze dat ook, waarschijnlijk merk jij dat niet op omdat ze de scheefheid daar uit in het lijf ipv de hals.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 11:29

Wat Jippie ook al zei: je paard iis scheef. Maar het kan ook een teken zijn dat ze ergens last van heeft. Je zou er een fysio naar kunnen laten kijken.