rijfoto's

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xSuusx

rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:17

Hallo,
Vandaag ging ik weer eens mee naar moyra hier op bokt.nl
Ze ging haar 3jarige paardje berijden en ik ging wat leuke foto's maken.
Ze staan niet op volgoorde veelste veel tijd Tong uitsteken
Veel kijk plezier.
En kritiek mag maar hou vriendelijk he Knipoog
Ze berijd haar paardje pas paar maandjes dus niet alles is nog zoals het moet. Knipoog

We gingen fietsent naar Rijnsburg vanaf Leiden Boos! maar we kwamen langs der oude shetje dus dan die maar ook even op de foto!
Kan het vast wel goed maken met 2 foto's voor der van der shet! Clown
Afbeelding

Is toch wel Lief he Haha!
Afbeelding

Oke werd tijd om veder te fietsen en op naar der nieuwe paardje naja nieuw?niewste Tong uitsteken
Daar aangekomen gepoets opzadelen en rijden! *joepie! Clown *

even opstappen!
Afbeelding

een drafje,op deze hoek was madammeke elke keer erg kijkerig.
Afbeelding

nog een drafje
Afbeelding

drafje
Afbeelding

uitstreken kan ze erg goed Knipoog
Afbeelding

der hoofdje vanuit draf
Afbeelding

Nu komt het leukste! Clown

Madam schrok van mij omdat ik een stoel van de stapel wou pakken dus wat doet madam die schiet er vandoor waar ze al kijkerig was!Ja precies waar ik dus stond Clown
kijk en geniet! Clown

Kijk die beentjes Clown en dan schattige gezichtje dan lief he! Tong uitsteken
Afbeelding

Maar het paardje was nog erg lief die dacht ow baasje wat ben je toch lief!en ik toch ook! ik leg jou heel netjes in de modder neer Clown
toen was ze erggug vies.
Afbeelding

Ik ben toch wel lief???Baasje: grr Haha!
Afbeelding

Baasje is alles weer oke??
Afbeelding

Chukkie! Clown
Afbeelding

paardje is bent stout rennen zal je! Bloos
Afbeelding

mooie draf heeft ze toch
Afbeelding

Neneneneee baasje gaat weg! Vork
Afbeelding

hoofdfoto
Afbeelding

Nu dan alles weer goed?? Ach gut
Afbeelding

p.s ik mocht niet de viese en val foto bij zetten!Stiekem toch gedaan! Clown (zal nu wel boos zijn Boos! Verdrietig )

Anoniem

Re: rijfoto's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 20:21

drukke dame! Knap van je dat je gewoon doorgegaan bent ik was afgestapt maar ben ook nie zo'n held hoor.... Clown

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 20:41

ja maar na de val waren we gestopt,ze zat teveel onder de modder en ik ik heb me doodgelache Haha!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:00

heey mag ik je 1 tip geven??
nooit stoppen als je gevallen bent!! altijd er weer even op stappen!!
ik heb dit 1x gedaan bij mijn paard, ze had toen echt zo iest, oh als jij valt, mag ik terug na me vriendjes in het weiland, dus de voglende keer toen ik erop stapte, ze wist niet hoe gauw ze me dr weer af moest gooien!! this ma een tip hoor!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:02

Leuke fotos..
idd is er weer even opstappen altijd het beste

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:30

Mag ik vragen waarom je haar met martingaal rijd? Zelf gebruik ik geen martingaal bij een 3 jarige, ik weet niet hoelang ze al onder het zadel is? En idd weer erop stappen als je eraf ligt. het is wel het beste ook al ben je zo vies maakt niet uit al heb je een rondje gestapt of gedraaft als ze het maar netjes doet.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:38

Vind het paardje mooier tonen los dan onder zadel...maar ehm...ik denk dat een andere neusriem mooier toont...haar hoofd lijkt dan minder groot... Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 21:52

Ik vind haar ook veel mooier als ze niet onder de man is. Je had gelijk op moeten stappen, nu heb je haar laten 'winnen'. Je moet trouwens wel aanleuning houden van voor hè, dus niet de teugel compleet losgooien, anders hebben ze later moeite om te wennen aan de druk.

xSuusx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 23:58

Hoi,
Ja miss toont ze mooier zonder zadel en hoofdstel.
Van der neusriem heeft ze laast kapot gemaakt dus vandaar dit is ook noodoplossing.
En waarom ik met martugal rij omdat ze niet goed loopt zonder martugal.
Ze is er niet meer opgestapt omdat de blubber in der gezicht zat en dus het niet meer ging normaal stapt ze metteen weer op.
Maar voor straf had ze geen exstra muslie gehad }>
Gr

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 18:40

ik had er vandaag weer opgewild maar dat kon niet

me paardje had koliek Huilen

YentlKG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:17

nouja, met modder zonder modder, wat maakt het uit, ik zou toch nog wel eve een rondje gestapt hebben.. want geen extra musli, dat is ze denk ik dan al wel vergete maar verder super mooi paardje alleen vind de neusriem niet zo mooi Bloos Haha! doeeii!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:23

hoihoi

inderdaad ik had er weer op moeten stappen maar ja niet gedaan en kon ik niks meer aan veranderen! Bloos
die neusriem is een noodoplossing want ze is een paar wekkies terug gaan stijgeren en toen is ze op het hek geklapt en lag ze zo vast dat ze geen adem meer kreeg en heb ik haar mooie neusriem kapot moeten trekken liever dat dan een dood paard Koe Verward

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 21:44

mijn teugels hangen los omdat ze dan midde draf moet en dan gaat ze met haar hoofdje hoog Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 23:58

als ze nog maar net onde rhet zadel is dan ligt het aan je rijstijl dat ze dr hood omhoog doet, dan moet je meer drijven zodat de achterhand er meer onder gaat, ben je er inmiddels al weer eens opgestapt???

Wél doen hoor al komt de blubbel je oren uit, je kan je paard verpesten voor het leven!

kizz_rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:26

Wat een dottig shetje!!! Lovers

bonnielau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 00:33

mmm...op de foto vind ik haar niet super modderig om te zien... Bloos
en geen extra muesli meer geven? dat weet dat paardje echt niet meer hoor, mijn pony krijgt altijd op stal na et rijden een brokje van me, ongeacht of mevrouw lief of stout was.
alleen afstraffen op het moment dat er afgestraft moet worden maar nooit later!

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:12

ze heeft een handje musly gehad maarja niet alles en ik geef nu inderdaad geen musley meer want ze heeft koliek gehad.
en gister kon ik niet rijden omdat ze met allemaal trakkers oont rond rijden waren maar ik heb haar wel aant werk gezet en ik zit er voor dondwerdag wel weer op want dan heb ik les en het is wel vaker voor gekomen dat ik zop stopte met rijden als ze niet braaf was maafr ik ging er dan altijd wel weer op !

en aan mijn rijtechiek nigt het niet en dur achterhand Clown die kan er niet beter onder

ShEtLaNdUrZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 09:40

goh, ik stap ook altijd zo af Clown Vork

leuke paardje hoor Tong uitsteken

toppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 11:20

heeej !! ik heb ook leuke foto's van men pony maar euh .... hoe zet je die erop xxxxx Knipoog

Tinkebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 12:06

Ik vind haar los mooier dan onder het zadel.
en als je paardje al een keer zo heeft gestijgerd en op het hek is geklapt en als je haar met martinigaal moet rijden, al op 3-jarige leeftijd, is er dan niet wat mis ? gaat het haar niet te snel ofzo ?

En wat er ook gebeurd, altijd weer opstappen !

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-05 17:44

hoihoi

er is inderdaad iets mis ze heeft 3 jaar alles mogen doen wat ze wil en ze is pas 6 maandjes onder de mensen en te snel nee dat zekker niet
ze vinden me op stal zelfs te langzaam
en met martegaal is me op stal aangeraden omdat je nu nog wat over haar lopen kan in brengen en over 3 jaar niet meer

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 10:52

moyra schreef:
hoihoi

er is inderdaad iets mis ze heeft 3 jaar alles mogen doen wat ze wil en ze is pas 6 maandjes onder de mensen en te snel nee dat zekker niet
ze vinden me op stal zelfs te langzaam
en met martegaal is me op stal aangeraden omdat je nu nog wat over haar lopen kan in brengen en over 3 jaar niet meer

Ow ow, dit is niet echt een goede aanrader...je paard moet leren op zichzelf te lopen met normale teugeldruk. Over 3 jaar heb jij niets meer in te brengen als je haar met martingaal blijft rijden...weet je de reden van martingaalgebruik en de werking ervan wel? Waarom rijden springruiters altijd met martingaal? Ga eerst maar eens oefenen zonder martingaal om je paard lekker te laten lopen...is veel verstandiger

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:01

moyra schreef:
ze heeft een handje musly gehad maarja niet alles en ik geef nu inderdaad geen musley meer want ze heeft koliek gehad.
en gister kon ik niet rijden omdat ze met allemaal trakkers oont rond rijden waren maar ik heb haar wel aant werk gezet en ik zit er voor dondwerdag wel weer op want dan heb ik les en het is wel vaker voor gekomen dat ik zop stopte met rijden als ze niet braaf was maafr ik ging er dan altijd wel weer op !

en aan mijn rijtechiek nigt het niet en dur achterhand Clown die kan er niet beter onder

wat een dikke onzin. het kan allemaal veel beter. je hebt totaal geen aanleuning. van wie krijg je les?? en er altijd weer opstappen. een 3jarige heeft het snel genoeg door dat als ze stout is jij stopt. wat denk je dat ze over 2 maandjes doet. denk dat jij nog niet echt de ervaring hebt voor een jong paard

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 12:05

sharir schreef:
moyra schreef:

wat een dikke onzin. het kan allemaal veel beter. je hebt totaal geen aanleuning. van wie krijg je les?? en er altijd weer opstappen. een 3jarige heeft het snel genoeg door dat als ze stout is jij stopt. wat denk je dat ze over 2 maandjes doet. denk dat jij nog niet echt de ervaring hebt voor een jong paard

Maar daar waren we al eerder achetr Lips are sealed

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-05 16:46

jullie denken dat jullie het allemaal zo goed weten maar kunnen jullie het allemaal in praktijk brengen Boos!
ik geen ervaring met jonge paarden sorry maar dit is me 3e paard dat ik in rijd en jullie zien het alleen op foto ! Boos!
martegaal rijden onverstandig volgens mij wten jullie niks over de paarden hoor
en allees beter ja hoor doe niks goed !
kom een xtje langs zal ik haar exspres ff geen beweging geven kijken of jullie allemaal zo goed weten !
dan zal ik de hele stal ff uit nodige een man die al zun hele leven in de paarden zit die nu 78 is dus kom maar !

ik hoor wel wanner jullie komen