Fairie en Opera! (Toen én nu) Videostills

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mireille

Fairie en Opera! (Toen én nu) Videostills

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:35

Eerst eventjes wat stills van 02-10-2004 , ze hebben al eens op Bokt gestaan, maar zo kun je het verschil zien Lachen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gister avond ging het echt geweldig goed. Ik was na afloop erg trots. Vandaag ging het in verhouding met gister wat minder. Gister kreeg ik haar ook meer terug op de achterhand.
En van vandaag:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zelf merk ik:
*dat er veel meer ontspanning is. Niet de hele tijd, maar dat komt langzaam aan al steeds meer.
* ze beter terug te rijden is op de zit
* er is meer balans en ze loopt veel gecontroleerder

Lovers Lovers Lovers

Ja en mijn houding..... eh.... hahaha Haha!

Trouwens, Opera is manege paard. Ik rijd 2 keer per week, vrijdag avond en zaterdag middag. Bijna altijd rijd ik haar.
De rest van de week zitten er dus anderen op.
Laatst bijgewerkt door Mireille op 05-02-05 18:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Caesar

Re: Fairie en Opera! (Toen én nu) Videostills

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:36

Jammer dat je paardje zo diep loopt...de oprichting van 2-10 vind ik eigenlijk mooier overkomen....

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:45

ik vind de foto's TE wazig om een goed beeld te krijgen. maar wat ik zo 1 2 3 zie ziet het er netjes uit zeker voor een manege paard.

welke manege is dit eigelijk??

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:46

Heej ik vind hem eigelijk ook ewl een beetje diep lopen,, maaar het ziet er ook goed uit.. let er wel op dat je niet te ver naar voren gaat zitten !! verder ziet het er goed uit Lachen echt super mooi paardje..loopt ook wel mooi voor het idee dat je er eigenlijk maar 2 keer per week op zit Gaaaap

Groetjes Jolien

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-05 18:49

Het zijn ook geen foto's maar videostills, foto's gaat niet met mijn camera, veel te donker.

Ze loopt naar mijn idee niet diep, want ze heeft genoeg ruimte in de hals. Ze loopt rond en laag.
Maar ik zei al: gister kreeg ik haar mee terug op de achterhand, waarbij ze dus ook mooier hoger ingesteld was.

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 18:55

Hermesdeux schreef:
Jammer dat je paardje zo diep loopt...de oprichting van 2-10 vind ik eigenlijk mooier overkomen....

Ben ik het mee eens!
Als je ze zo rond en diep laat lopen wat op zich niet verkeerd is zou ze veel lager moeten omdat ze anders op zijn kop loopt( dus op de voorhand!)

Vinaba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:08

ik vind het goed Lachen
het paard loopt ook heel goed ontspannen Lachen
goed zo meid Kusje

DragonFlame

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 19:12

De hals en hoofdhouding van je paard vind ik in oktober mooier dan nu. Ik vind hem behoorlijk diep lopen.

Verder ziet t er heel mooi uit hoor! Ja

Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:29

De stills zijn anders nog redelijk goed gelukt hoor! Ja

ziet er goed uit! het hoger instellen komt nog wel Lachen
Ik vind t al knap dat je haar zo aan het lopen hebt omdat ze het allemaal best moeilijk vind.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:33

Ziet er leuk uit hoor Haha!
Vind ook dat hij wat te diep loopt , maar goed ..het is maar een manegepaardje he Knipoog
Vind het knap dat je hem zo heb lopen Lachen

Passionato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 17:56

Ziet er goed uit zeg! Wat een waanzinnig manege-paard dan trouwens, daar kan je een hoop mee leren!
Ik vind dat je de vooruitgang echt wel goed kunt zien hoor, paard loopt inderdaad meer over de rug, en je ziet de schouder er ook beter uitkomen. Ik zie dit liever dan een paard dat in een "nep" oprichting loopt omdat dat mooier is voor het plaatje. Laat hem eerst maar lekker zo rekken, die oprichting komt vanzelf als ie daar aan toe is. Ik vind het trouwens ook niet op de voorhand lopen.. maargoed.. mijn mening Knipoog

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-05 18:05

Bedankt voor je reactie Passionato!

Wat je niet ziet is dat ze op de eerste stills geen balans heeft, dat heeft ze nu wel!
Ze kan ook absoluut niet nageeflijk op de 2de hoefslag lopen, zo ontzettend moeilijk vind ze dat. Verder is er ook helemaal niks bevestigd.
Ik ben nu bezig met het recht stellen en dan nageeflijk rijden op de 2de hoefslag en met het inbuigen op volte's en rechte stukken.
Ook de tempo wisselingen ben ik nu aan het oefenen. Stilstaan wilde ze voorheen nooit, en dat gaat nu al veel beter.
Ze vind alles gewoon erg moeilijk en begrijpt het allemaal niet even goed. Zodra het voor haar lastig word steekt ze haar hoofd heel hoog.

Vrijdag had ik haar wel wat hoger boven in lopen en toch mooi over de rug, maar niet elke dag kan het super gaan he Lachen

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 19:57

Tooske schreef:
Hermesdeux schreef:

Ben ik het mee eens!
Als je ze zo rond en diep laat lopen wat op zich niet verkeerd is zou ze veel lager moeten omdat ze anders op zijn kop loopt( dus op de voorhand!)

waar zie jij dit paard op de laatste foto's op de voorhand lopen dan?
het paard loopt mooi van achteren naar voor, rug mooi bol. hoofdhalshouding is lang en laag. zo zie ik paarden graag in het begin van een training of bij jongere dieren.

Fun_Fun

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-05 20:51

jammer dat ze zo klein zijn!

_Lucifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 09:52

Lang geleden dat ik Opera gezien en gereden heb (ik reed haar ook 2xper week),
maar het ziet er goed uit.
Ze loopt graag lang en laag, oprichting vindt ze wat moeilijker maar kan ze ook.
Ik ben blij dat het goed met haar gaat, ze ziet er tevreden uit met jouw erop OK dan! .
Jammer dat ik haar niet meer kan rijden, het is een super paard.

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 00:00

Op wordt trouwens negen dit jaar. Maar ze is nog niet echt lang onder het zadel. Ongeveer drie jaar. Ze is trouwens een Dageraad X Stornello XX

Ze was vooral fokmerrie. Dit is het eerste jaar dat ze niet gedekt is.

Opera had een enorm balans probleem. In de galop kon je ook beter de verlichte zit aannemen, omdat ze enorm haar rug spande. Ze moest ook een beetje meer vertrouwen krijgen.

Nu is ze idd veel meer in balans. Bij Mireille loopt ze heel ontspannen en idd laag en rond. Dat is beter voor haar. Misschien kunnen we nu wat gaan beginnen in de oprichting. Maar dan komen we vast weer dezelfde problemen tegen. Dus vastpakken en hangen.

Dat is bij Mireille zeker niet het geval. Ze rijdt Opera heel goed op haar zit. En trekt niet. Ze gaat ook steeds beter aan de hulpen staan.

Ik denk dat Mireille het beste op Opera kan rijden. Dat ligt elkaar gewoon goed en past bij elkaar. Op een ander paard krijgt ze vaak ruzie met het paard en ook met zichzelf. Wat niet echt goed werkt, he Mireille? Clown

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 10:40

Heike schreef:
Op een ander paard krijgt ze vaak ruzie met het paard en ook met zichzelf. Wat niet echt goed werkt, he Mireille? Clown

Uhm.... inderdaad ja Scheve mond
Dat werkt inderdaad echt niet goed....

Wel een heel fijn complimentje trouwens Heike Lovers

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 12:09

Je kunt je paard ook in de juiste oprichting ontspannen rijden...als dit paard met de laatste foto's uitgebracht wordt krijgt ze commentaar op het rond rijden. Ontspannen of niet. Het is juist de kunst om een paard op een manier waar het hoort en wat die moeilijk vind ontspannen door te rijden. Jullie geven je paard zijn zin (loopt graag laag en rond). Niets mis mee bij losrijden of jonge paarden...maar dit is constant...

ponymeid1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 14:28

Ik zie wel vooruitgang, hetgeen wat me dus wel opviel is al verteld. Dus ga ik verder ook niet op door hameren, ga zo door Sigaar

[edit: Party!! 3100]

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 16:41

Idd het paard loopt nog niet zoals ze bij wedstrijden graag zien. Maar ik ben heel tevreden hoe Opera nu loopt. Dit is gewoon de training en ook nog eens momentopname's

Maar we werken eraan.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-05 18:57

Heike schreef:
Idd het paard loopt nog niet zoals ze bij wedstrijden graag zien. Maar ik ben heel tevreden hoe Opera nu loopt. Dit is gewoon de training en ook nog eens momentopname's

Maar we werken eraan.

Inderdaad Lachen

Bovendien rijd ik geen wedstrijd met haar omdat ik geen dingen overhaast wil doen. Ik geef haar liever wat meer de tijd om lekker los te komen en haar balans te vinden. Want daar blijft ze moeite mee hebben.
Van de zomer wil ik met haar eens beginnen als ze dan wat hoger ingesteld kan lopen.

Idra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-05 20:11

Ik vind het er erg netjes uitzien, ze volgt blijkbaar mooi je hand naar beneden en ontspant mooi haar rug.
Keep up the good work!