Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
: je kan gewoon op hem achter een ander paard stappen, draven,... (ik zou niet sneller gaan) en dan eens een kleine volte en er weer achter, en dat vaak herhalen. of je kan dat paard steeds verder voor je uit laten gaan tot hij echt wel ver weg is, maar je paard heeft dan misschien nog het gevoel dat hij erachteraan loopt. of als je het durft en persoonlijk vind ik dat nog altijd de beste oplossing, je kruipt erop en je blijft gewoon net zolang zitten tot hij weg gaat van de anderen. hij moet het gewoon leren. zuidema schreef:Tja, er is maar 1 oplossing als je het zelf niet aandurft, iemand het voor jou op laten lossen.
Want als je gaat toegeven aan zijn gedrag is het een steeds groter probleem.
Marssiej schreef:Het is mijn eigen paard. Ze hebben al gezegd het lijkt een soort verlatings angst. Op het moment dat ik alleen ben gaat het goed, maar ben ik begonnen met rijden met bijvoorbeeld 3 mensen in de bak en ze gaan weg dan gaat het fout. Rij ik in een groep en er zit even niemand meer voor hem gaat het ook mis, het lijkt net of hij zich in de steek gelaten voelt..