ontspannen rijden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Annabella

ontspannen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 18:44

Hallo0 daar
Mijn paardje liep ruime tijd in de L met steeds meer vooruitgang. totdat ik op vakantie ging nu heeft er zo`n 3 weken lang iemand anders op gereden en krijg ik heb niet meer naar beneden, hij loopt ook ontzettend te slingeren...helemaal uit balans...hoe kan ik heb het beste weer oppakken? met lange teugel (ontspannen) struikeld hij en met de teugels op maat loopt hij met z`n hoofd in de lucht en is zwaar geirriteerd??
help!!!!

Woodstock

Re: ontspannen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 19:48

Goed je been eraan houden en aan de voorkant de energie die je er in stopt tegenhouden door te spelen (gewoon zoals je normaal ook aan de teugel rijdt). Dan kan ie niet anders dan omlaag. Probeer te voorkomen dat je constant druk op zn mond hebt, want daar wordt ie alleen maar harder van in de mond. Probeer gewoon wat te spelen met de teugels en verwacht niet te veel.

Doordat je je benen eraan hebt, help je hem om rechtdoor te lopen en in evenwicht te blijven. Misschien is longeren met touwtjes met elastiek eraan ook een optie, als je dat kunt. Verder veel blijven oefenen! Het komt echt wel weer goed, maar iets slechts blijft jammer genoeg vaak langer hangen dan iets goeds Verdrietig K heb al vaak genoeg meegemaakt dat we pony's terugkochten omdat het kind eraf gegroeid was en ze gewoon helemaal naar de klote gereden waren, dan kun je wel janke Huilen Maar volhouden!

Biepje

Re: ontspannen rijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 23:11

gewoon even doorrijden. dus zoals Woodstock al zei, doorrijden en niet vastpakken. slingeren is gewoon weer even wat recht rijden en veel voltes maken. probeer er niet op te letten dat hij vanvoor wat raar doet, laat gewoon die verbinding in zijn lichaam er weer in komen, en dan zal hij vanvoor ook weer netjes gaan lopen. het is wat geduld en tijd erin steken, maar het loont wel weer hoor! (en laat dat kind er maar niet meer op...)