mijn paard veruimt niet

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gebruiker002

mijn paard veruimt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 15:56

ik heb een probleem met uitstrekken en veruimen

als ik de hulpen geef spring ze aan in galop of gaat sneller i.p.v veruimen.

hoe kan ik dit oplossen

KiWiKo

Re: mijn paard veruimt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:07

je bepaald je basistempo in draf en telt mee 1 2 1 2 1 2 dat is dan het tempo dat je wilt hebben. Dan ga je in dat ritme groter rijden, dus grotere beweging maken als het ware

In het ritme van 1 2 1 2 ga je nu zeggen gro ter gro ter gro ter.

Werkt Haha!

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:25

als hij in galop gaat bij het verruimen gaat hij het zijn eigen makkelijk maken.
je moet voor je gaat verruimen zorgen dat hij goed op zijn achterhand loopt. als je dan wilt verruimen moet je je teugels iets laten meveren maar altijd zorgen dat je nog contact hebt. je gaat dan ook tergelijkertijd zijn achterhand blijven activeren. als hij dan in galop gaat moet je hem natuurlijk direct weer in draf zetten en als je het dan nog eens probeert je teugels iets minder laten meeveren.
normaal zou het dan moeten lukken.
veel succes!

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 17:40

dan doe je toch echt iets niet goed... happy kan namelijk onwijs strekken! ff overleggen met je instructrice.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:40

ja, hij moet zoals vilana zegt goed op de achterhand lopen, anders kan hij nooit netjes verruimen. je kan vlak voor je gaat verruimen eventjes een halve ophouding maken zodat hij nog net iets meer op de achterhand loopt en dan zachtjes opbouwen tot je op zijn toppunt zit van verruimen. nooit in een keer alles eruit willen halen, altijd zachtjes opbouwen, tot je ongeveer vijf passen (hangt van de grootte van de lijn af) helemaal doorkomt en dan weer zachtjes afbouwen.