op de voorhand lopen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

caroline27

op de voorhand lopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-05 13:26

Ik vraag me af hoe sommige mensen zo vlug kunnen zien hoe een paard op de voorhand loopt. Ik zelf zie het verschil niet zo vlug.
Heeft iemand ter verduidelijking een foto van een paard die op de voorhand loopt en van één van een paard die correct loopt? En wat kan je er juist aan doen? Voor de duidelijkheid:geen één van mijn paarden heeft dit probleem maar over dit probleem wordt er veel gesproken en ik zou dit probleem graag zelf kunnen herkennen.

Alvast bedankt voor de uitleg. Pling

lautjuh85

Re: op de voorhand lopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 16:36

Een paard die teveel op de voorhand loopt, duikelt als het ware voorover.
Hij zakt te diep met het hoofd.
Als een paard goed loopt kun je dat zien als de oren en de neus in 1 verticale lijn staan. De neus moet recht naar de grond wijzen.
Het is daarbij nog niet gezegd dat het paard ontspannen is, want het kan ook zijn rug aanspannen.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:08

lautjuh85 heeft het over de loodlijn en over de houding van het hoofd.
Op de voorhand lopen zie je vooral als het paard het achterbeen niet onder de massa brengt en dat het paard als het ware voorover leunt in zijn hele lichaamshouding.
Veel jonge paarden lopen op de voorhand en bijvoorbeeld paarden met een kort voorbeen zullen makkelijk op de voorhand lopen.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 18:25

ik zal even citeren uit de bit van vorige maand: volgens coby van baalen lijkt het paard op de voorhand voortdurend naar voren te vallen, en inderdaad als je erop let (er staan daar wel heel goed illustrerende foto's bij), dan kan je het zo zien