Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Citaat:Ik neem aan dat je wel met goede verlichting rijdt?
Ook ik merk nog wel eens dat in de donkere delen naast de bak spoken etc. lijken te zijn. Stug volhouden en aan het werk zetten ja, stellingen en voltes/ figuren en veel overgangen.
Neemt hij je in de maling, of is het echt angst? Hoe reageert hij als je hem longeert savonds? Dan precies hetzelfde? Dan zul je hem langzaam moeten laten wennen aan savonds rijden. Als hij dan niet/ weinig schrikt dan neemt hij je in de maling en zul je de komende tijd dat je savonds rijdt hem er even doorheen moeten rijden.
Succes in ieder geval!
pharagirlke schreef:een paard ziet niet zo goed in het donker, donkere vlekken zijn voor hun gaten etc (geloof ik toch?) daarom schrikt hij dus ook. Maar als jij stopt is het niet meer van schrikken maar van: 'he. Als ik me bang voordoe dan kank ik lekker naar mijn warme stal!' en dat hebben ze snel door geloof me maar.
Als hij angstig is gerust stellen. Als hij niet bang aanvoelt en je dus in de maling neemt straffen. Je voelt wel aan of hij bang is of niet.
Mariek1983 schreef:pharagirlke schreef:een paard ziet niet zo goed in het donker, donkere vlekken zijn voor hun gaten etc (geloof ik toch?) daarom schrikt hij dus ook. Maar als jij stopt is het niet meer van schrikken maar van: 'he. Als ik me bang voordoe dan kank ik lekker naar mijn warme stal!' en dat hebben ze snel door geloof me maar.
Als hij angstig is gerust stellen. Als hij niet bang aanvoelt en je dus in de maling neemt straffen. Je voelt wel aan of hij bang is of niet.
Uhm ik heb toch echt in het theorieboek voor het ruiterbewijs geleerd dat paarden juist heel goed zien in t donker????!!!!!

: