)Ze is afgelopen zomer 3 geworden, toen zadelmak gemaakt, en toen ze nog maar half zadelmak was verkocht aan de huidige eigenaresse- een vriendin/kennis van mij.
Ik ken het beestje niet anders dan 'heet maar braaf'. Jong maar echt totaal niet gemeen, maar begint nu wat uit te proberen.
Ik heb de eigenaresse een tijdje geleden al gewaarschuwd, toen liep de merrie ook wat te miepen tijdens het rijden, pony wil links, baasje wil rechts, en uiteindelijk geeft het baasje toe en gaan ze links. Baasje wil het absoluut heel graag goed doen, heeft ook les, rijd echt al jaaaaren (is ook een jaar of 34), maar is nu eenmaal niet zo'n held en sloeg destijds goedbedoeld advies om geen jong dier te kopen in de wind (haar 14-jarige Z2 pony was súperkoel en die kon ze niet de baas)
Afgelopen week is baasje ervanaf geflikkert tijdens de les, pony reageerde wat extreem op iets simpels en begon te bokken. Baasje was direct uitgeschakeld ivm verrekte enkelbanden... Dus de pony ging op stal met het idee 'gewonnen' te hebben. Er was echt níemand die erop durfde! Egoistisch stelletje daar.
Goed, ik vlieg nu een paar keer per week naar die stal om dat dier te rijden, ging best aardig, ze vliegt er regelmatig vandoor, paar bokjes, maar best uit te zitten.
Ze schijnt ook strontvervelend te doen met andere paarden in de bak- al heb ik hier nog niets van gemerkt.
Hoe kan ik die pony zo braaf mogelijk doorrijden voor de eigenaresse? Het is echt een lieve meid, en ik wil niet dat ze er gelijk weer af vliegt als ze er over een paar weken weer opkruipt.
Ik kan er wel leuk mee rondsturen, maar zou ik expres 'moeilijke' situaties op moeten zoeken? Het beestje is echt enorm snel beledigd (wilde stilstaan tijdens het mesten, ik geen been, geen reactie, tik m een keer aan met been, en -wham- daar gingen we weer)
Ik weet dat het baasje niet slim is om zo'n jonge pony te kopen, maar hij is er nu eenmaal, en ik heb nog goede hoop omdat het diertje eigenlijk echt superbraaf en goudeerlijk is.