Hoi Luckey,
Ik was ook even naar je foto's gaan kijken en daar geef je aan dat je pony een 'duikboot' is. (In je hand gaat hangen als je je teugels aanneemt) Daarnaast schrijf je dat je Lucky (gave frontriem trouwens
) dan ook niet meer voorwaarts is te rijden. Ik denk dat daar ook het probleem vandaan komt dat je pony een beetje als een plank aanvoelt. Als hij slecht luistert naar je been is het rijden van mooie wendingen ook erg moeilijk.
Probeer hem dus eerst beter op je been te laten reageren (zal waarschijnlijk wel een zweepje aan te pas moeten komen) Eerst zachte hulp geven en als hij daar niet op reageert iets feller inkomen (er moet een voorwaartse reactie komen!) Als hij beter naar je been luistert wordt het ook makkelijker om hem meer in de hand te laten lopen (eis niet een krul, maar een prettige aanleuning, waar hij netjes op nageeft). Ik denk dat Lucky wel even moet wennen aan het consequent voorwaarts rijden en dat hij aan het werk moet en hij zal best ook weleens vinden dat dat niet nodig is, maar als je iets van hem gevraagd heb (wat je in alle redelijkheid van hem mag verwachten: voorwaarts en aanleuning) dan niet opgegeven voordat je dat gekregen heb. Als hij dat dan hebt gegeven is hij natuurlijk de geweldigste pony ter wereld
en mag je hem belonen.
Als je dat hebt bereikt denk ik dat je pony veel makkelijker kan gymnastiseren met alle oefeningen die anderen ook hebben beschreven.
Het wordt wel een erg lang verhaal
mocht je nog meer vragen hebben dan mag je me ook wel pb-en.
Veel plezier met je pony