Verkeers mak

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_lover

Verkeers mak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 20:40

Hoi Hoi,

Mijn verzorgpony Lady is 6 jaar en nog niet verkeersmak.. Huilen
Ik wou graag weten of jullie nog tips hebben want ze gaat stil staan en ineens rennen want ze is niet bang voor het verkeer maar voor wat wete ik niet iemand tips..? als je iets anbenulligs hebt zeg dat dan niet en dat ik der niet aan kan enzo want dat kan ik wel!! }>

alvast bedankt -xx- liz Boos!

[edit]Titel aangepast en bericht gewijzigd, Jantien[/edit]
Laatst bijgewerkt door Jantien op 04-02-05 10:58, in het totaal 2 keer bewerkt

Fun_Fun

Re: VeRkEeRs MaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 20:45

3x Haha!

Lady_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 20:49

ja er is iets fout gegaan

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:10

dat ken ik ja. mijn vorige tinker had dat ook hij was niet bang voor het verker maar ging er soms zo opeens van door nou was ik er achtergekomen dat ie voor andere dingen bang was echt de domste dingen

hij vond eng
van die fruitstalletjes langs de weg
een waaiend papiertje
een man op een lichfiets
een pompoen (liggen hier voor de sier langs de weg

na veel aan de hand lopen en hem laten ruiken is dit over gegaan dus als ik jou was zou ik even kijken of je kan zien wat ze eng vind

o ja en rent ze naar huis (dus dat ze bv omkeerd)of rent ze gewoon in de richting die je loopt ?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:11

heb je t al met een MAK paard voorop geprobeert

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:15

hahah wou ik net zeggen haha

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:40

hey

Ga met een paard wat verkeersmak is een stukje wandelen als jij lady niet kunt houden moet je een sterk iemand meenemen voor het geval dat. niet met een halstertouw op pad gaan maar met een longeerlijn, ook gewoon met een halster niet met een hoofdstel dit knapt namelijk sneller. Als je dan iets ziet wat ze eng vind dan laat je haar dat zien zodat het niet ineens op haar af komt. Als je voor het eerste met haar gaat wandelen kun je het beste naar het bossen gaan of ergens waar het niet te druk is niet meteen een snelweg opzoeken dus. Ga nooit alleen wandelen want mocht er iets gebeuren dan is er toch altijd iemand bij, wel zo fijn dacht ik zo Bloos
Voor dat je gaat wandelen kun je haar ook al wat dingetjes aanleren zo in de wei/bak, en ze leert je ook nog eens te vertrouwen!
Neem een paraplu mee doe die open en dicht,
laat haar over iets plastics ( iets wat ritselt ) lopen en zo nog veel meer dingentjes.

Citaat:
hij vond eng
van die fruitstalletjes langs de weg
een waaiend papiertje
een man op een lichfiets
een pompoen (liggen hier voor de sier langs de weg
Dit hoort ook allemaal bij het verkeersmak maken, als je paard verkeersmak is dan schrikt hij eigenlijk nergens meer van maar het blijven toch altijd paarden hé Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:42

maar hou er rekening mee dat niet elk paard verkeersmak te maken is. er zijn er zat die zelfs na al die bovengenoemde dingen nog steeds buiten onbetrouwbaar zijn. ik hoop voor je dat die van jou gewoon nog moet wennen aan dingen Haha!

Lady_lover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-05 19:40

Fannytje schreef:
hey

Ga met een paard wat verkeersmak is een stukje wandelen als jij lady niet kunt houden moet je een sterk iemand meenemen voor het geval dat. niet met een halstertouw op pad gaan maar met een longeerlijn, ook gewoon met een halster niet met een hoofdstel dit knapt namelijk sneller.!!!

jij bent gek ga jij maar ff met ene fjord ana het halster buiten lopen als hj gata rennen zie hem maar terug te krijgen!!!!

zou het met een thiedemann beter kunnen gaan omdat hij dan niet zow hard weg kan rennen..?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 00:19

VeRkEeRs MaK?

Probleempje met je caps?

( niet te spreken over je attitude.. )

Ja, ik lees er echt uit af dat je je paard goed aan kan..
En als iemand je een goede tip geeft issie gelijk gek?

Beetje penny ofzo?

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 12:42

terug naar de basis....helemaal opgetuigen en dan een paar weken lang alleen maar er naast buiten lopen en haar de ruimte geven om te kijken en te snuffelen.

Phynix

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-05 14:33

Zo uit je verhaal haal ik dus op dat ze niet verkeers mak is, wat je zelf wel zegt. Verkeersmak wil niet zeggen dat ze niet meer bang is voor auto's, maar voor praktisch niets. Als ik jou was zou ik zoveel mogelijk met een vertrouwd/mak paard samen gaan. Ga steeds kleine stukjes en in het begin steeds hetzelfde stuk. Ze raakt dan aan dat stuk gewend en op zo'n stuk kan ze dan het beste weer gewend raken met wind, toeters, plastic, fel gekleurde bordjes en dat soort dingen. Mocht ze dan weer iets eng vinden, reageer dan zelf actief. Dus drijf haar gewoon naar voren als ze stil gaat staan, maar geef haar wel de ruimte om het te onderzoeken.
Mocht je de mogelijkheid hebben tot een paddock/longeerbak, kan je haar op die plek al bekend laten raken met vreemde objecten, zodat ze meer zelfvertrouwen krijgt.