Ik heb een shetlander van 9 jaar, Beauty.
We hebben um al een paar keer ingespannen voor de kar..(daarvoorgeoefend met band enz. wastie hartstikke braaf vond helemaal niks eng) Maar toen ging hij voor de kar en toen raakte hij ineens helemaal in de stress...Toen had ik ut een hele poos niet meer gedaan.. ook omdat ik der te weinig tijd voor had...Later hielp mijn vriendin me en toen ging ut de 1e keer super goed we konden er gewoon op gaan zitten en stukken draven, bochten maken enz.
Toen gingen we daarna nog een keer en ging alles opzich ook vrij goed...totdat hij er ineens vandoor vloog schoppend tegen de kar ...=S
We knalde bijna tegen een boom aan en kregen hem maar niet gestopt .... ik weet namelijk datie een vrij harde mond heeft maar hij rende nu gewoon door een utrechtse stang heen..=S ook hadden we de handrem derop gezet. Toen hij net optijd gestopt was waren we der natuurlijk gelijk afgesprongen en hij was helemaal in de stress...
Toen hebben we ut een paar weken niet meer gedaan... Toen besloten we ut uiteindelijk tog nog een keer te doen en nu met een nieuwe taktiek : Dat alstie er vandoor gaat we hem gewoon lieten rennen(we gingen namelijk expres langs de zeedijk zodat alstie er vandoor ging kon blijven rennen) In het begin ging toen alles ook super goed maar toen kreeg hij ineens weer een tik ofzow en vloog hij der weer vandoor...=S We lieten um rennen en uiteindelijk stopte hij...
Maar zo verongelukken we nog eens... als er bijvoorbeeld een auto aankomt ofzow...=S Heeft iemand misschien tips ofzow...?
Hij heeft vroeger op een manege gestaan... en het vorige baasje zei datie ut voor de kar niet leuk vond.. dus zou best kunnen datie iets heeft meegemaakt met de kar....
Hij hoort eigenlijk bij uit het zadel...:S 
En de kar is nog helemaal heel..