Vandoor vliegen voor de kar...=S

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mandytje

Vandoor vliegen voor de kar...=S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 16:21

Hallo allemaal Haha!

Ik heb een shetlander van 9 jaar, Beauty.
We hebben um al een paar keer ingespannen voor de kar..(daarvoorgeoefend met band enz. wastie hartstikke braaf vond helemaal niks eng) Maar toen ging hij voor de kar en toen raakte hij ineens helemaal in de stress...Toen had ik ut een hele poos niet meer gedaan.. ook omdat ik der te weinig tijd voor had...Later hielp mijn vriendin me en toen ging ut de 1e keer super goed we konden er gewoon op gaan zitten en stukken draven, bochten maken enz.
Toen gingen we daarna nog een keer en ging alles opzich ook vrij goed...totdat hij er ineens vandoor vloog schoppend tegen de kar ...=S
We knalde bijna tegen een boom aan en kregen hem maar niet gestopt .... ik weet namelijk datie een vrij harde mond heeft maar hij rende nu gewoon door een utrechtse stang heen..=S ook hadden we de handrem derop gezet. Toen hij net optijd gestopt was waren we der natuurlijk gelijk afgesprongen en hij was helemaal in de stress...
Toen hebben we ut een paar weken niet meer gedaan... Toen besloten we ut uiteindelijk tog nog een keer te doen en nu met een nieuwe taktiek : Dat alstie er vandoor gaat we hem gewoon lieten rennen(we gingen namelijk expres langs de zeedijk zodat alstie er vandoor ging kon blijven rennen) In het begin ging toen alles ook super goed maar toen kreeg hij ineens weer een tik ofzow en vloog hij der weer vandoor...=S We lieten um rennen en uiteindelijk stopte hij...
Maar zo verongelukken we nog eens... als er bijvoorbeeld een auto aankomt ofzow...=S Heeft iemand misschien tips ofzow...?

Hij heeft vroeger op een manege gestaan... en het vorige baasje zei datie ut voor de kar niet leuk vond.. dus zou best kunnen datie iets heeft meegemaakt met de kar....

mandytje

Re: Vandoor vliegen voor de kar...=S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 16:25

Oeps...Hij staat hier verkeerd...=S Tong uitsteken Hij hoort eigenlijk bij uit het zadel...:S

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:29

Idd.. Ja
Tot nu toe hebben we geluk gehad.. We konden hem laatst ook maar net op tijd stoppen voor een bocht.. Tong uitsteken
Maar als hij er een keer in het dorp zo vandoor vliegt hebben we wel een probleem.. Nagelbijten / Gniffelen
Ik zelf had het idee om met een heel stecige 2wieler te rijden, dat doe ik zelf ook omdat mijn eigen shet ook wel is als die het beu is tegen de kar kan gaan trappen.. Ze heeft er best nog al is een flinke trap tegen angegeven en er zit nog geen deukje in..
Ook ben ik er al mee aan een boom blijven hangen, waardoor m'n pony heel die boom mee trok.. Schijnheilig En de kar is nog helemaal heel..
Ook kan je met een 2wieler niet omvallen..
Voor de rest is het misschien toch een kwestie van wennen.. Maar als het steeds zo gaat word het toch nogal gevaarlijk...
Ook een idee, met een 2wieler eerst heel veel in de bak rijden..
Als die iig op gedroogd is.. hé Mandy... Haha! Tong uitsteken
Maar als je in de bak gaat rijden, is een 2wieler wel belangrijk denk ik.. Want als hij er dan zo vandoor vliegt, moet tie wel bochten maken enzo.. En als je omdonderd, dan ben je nog veel verder van huis, en dan is tie al helemaal niet in te spannen..

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 16:30

mandytje schreef:
Oeps...Hij staat hier verkeerd...=S Tong uitsteken Hij hoort eigenlijk bij uit het zadel...:S

Ik denk dat iemand hem wel even kan en wil verplaatjes.. Bloos Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:00

Manuutje1990 schreef:
Ook kan je met een 2wieler niet omvallen..

Juist omdat je er veel sneller mee kan omslaan zijn ze tegenwoordig in de marathon verboden Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 10:48

Een shetlander is geen speelgoed. Leer hem eerst eens fatsoenlijk in een bak wat met een kar rijden eigenlijk inhoudt.
En( 1000 maal sorrie, ik kan het niet laten) NEEM EENS LES!!!

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:09

Dubbelpost. Het andere onderwerp staat al op UZ Lachen