achterhand sterker maken....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Zamora

achterhand sterker maken....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 18:40

ik ben nu langzaam aan weer met mijn fjord weer aan het trainen gegaan. Nu wil ik zijn achterhand sterker maken. Hoe kan ik dit het beste doen?

lachmar

Re: achterhand sterker maken....

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:42

Heb je misschien wat meer informatie?
Zoals leeftijd en wat je er mee wil doen.
Rijden (dressuur of springen) etc.
Heeft hij al meer gewerkt in z'n leven enzo.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:45

Door goed van achteren naar voren te rijden en longeren. Ga vooral niet aan de voorkant prutsen, maar laat alles vanuit de achterhand komen. Dan zal hij na verloop van tijd (een paar maanden) zijn hele bovenlijn gaan ontwikkelen.
Tijdens longeren liever geen hulpmiddelen gebroken, maar een dubbele longe wanneer je dit kan. Als je dit niet kan en er niet makkelijk les in kan nemen kan je uitwijken naar een pessoa.
Ook willen cavaletti's nog wel eens goed meehelpen aan de ontwikkeling.

lachmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:04

Helemaal mee eens sjonniej

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:20

veel voltes en veel overgangen rijden

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:59

aan de pessoa en dan cavelleti´s laten draven ! Haha! heeft bij mijn topper ook geholpen!

Kkkaren

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:51

In het bos veel heuvels op galopperen

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:59

Dit hoort op [RT] en daar zijn al heel veel topics over geweest! Ja

Misschien heb je "geluk" dat de zoekfuncties het nog niet doen! Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 23:56

Pebblesje schreef:
ik ben nu langzaam aan weer met mijn fjord weer aan het trainen gegaan. Nu wil ik zijn achterhand sterker maken. Hoe kan ik dit het beste doen?

Veel overgangen maken, je kunt aan de langelijnen ook veel bereiken, en wat heel effectief is, zijn drafbalken, want hiermee moet hij wel zijn achterhand optillen, om eroverheen te komen en kan hij niet meer gaan "sloffen" Verder zijn er best wat dingen genoemd zoals: van achter naar voren rijden, zelf naar ontspanning laten zoeken, door van zijn voorkant af te blijven. Maar je moet je wel bedenken, dat spieren er niet met de dag bijgroeien Knipoog het duurt altijd een poos voor je daadwerkelijk resultaat ziet. Maar als het resultaat er eenmaal is, dan mag dat ook gezien worden Haha! Mooie gespierde konten Tong uitsteken Pling

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:09

Kkkaren schreef:
In het bos veel heuvels op galopperen

denk dat veel mensen deze moglijkheid niet hebben Bloos

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:15

Ik weet nog een hele leuk oefening. Galopperen, vanuit galop halthouden paar passen achterwaarts en weer aangaloperen. Paarden vinden dit een hele leuke oefening. Niet te vaak achterelkaar doen, want het is heel zwaar. Je zou het ook in draf kunnen doen.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:20

yarrah schreef:
Ik weet nog een hele leuk oefening. Galopperen, vanuit galop halthouden paar passen achterwaarts en weer aangaloperen. Paarden vinden dit een hele leuke oefening. Niet te vaak achterelkaar doen, want het is heel zwaar. Je zou het ook in draf kunnen doen.

dit is hardstikke slecht voor mensen die niet weten wat ze doen Scheve mond een paard zo vanuit galop op de rem trekken is sowieso niet goed, this geen western paard Ach gut

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:22

ik weet niet of dat gevaarlijk is, als jij je paard goed aan been en zit hebt, kun jij zonder om aan de rem te trekken je paard vanuit galop terugkrijgen naar halthouden! Maar het ligt er natuurlijk wel aan hoe goed jij je paard onder controle hebt! Hebben ze dat niet ben ik het met je eens! Haha!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:50

[quote="Nimmedor]
dit is hardstikke slecht voor mensen die niet weten wat ze doen Scheve mond een paard zo vanuit galop op de rem trekken is sowieso niet goed, this geen western paard Ach gut[/quote]

Westernrijden, dressuur, spaansrijden hebben allemaal dezelfde basis en doel.
Waarom die hokjes? Een mengelmoes van alles wat maakt de trainingen veel leuker voor de ruiter, maar zeker voor het paard.

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 21:13

allemaal heel erg bedankt voor jullie tips! Ik ga er zeker een hoop ervan proberen! Dat van die balkjes zeker en het van achter naar voren rijden ook. Dat met de galop en dan ineens stoppen en achterwaarts heb ik weleens les ingehad...min of meer. Ik kreeg toen les van Petra Rösler en daar heb ik het ook eens meegedaan. Reed toen op een paard van iemand anders.

Mijn paard is nog jong en geef hem alle tijd die hij nodig heeft, ik wissel veel voor hem af. Veel buiten stappen en paar keer per week dressuurmatig trainen.

maar nog een keer bedankt! Vork

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:53

Hee,.. ik krijg af en toe ook les van Petra Rosler.

doei,

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-05 13:09

leuk zeg! ik heb een tijdje les van haar gehad toen ik een paard leasde van iemand die ook bij haar lesde. Is voor mij nu helaas niet meer te doen, heb geen vervoer op dit moment en ik kan haar niet naar mij laten komen want dan heb ik niet genoeg mensen die meerijden...wel jammer.....met dat ene paardje heb een hoop voor elkaar gekregen door haar.