tips om je tenen naar binnen te houden

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

cinvaro

tips om je tenen naar binnen te houden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 17:18

heeft er ook iemand tips om je zelf makkelijker aan te leren je tenen wat meer naar binnen te houden?

Hester

Re: tips om je tenen naar binnen te houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:26

Ik ben er pas op gaan letten sinds ik m'n ruiterbewijs heb: doen alsof je voor iets heel belangrijks rijdt, en persee netjes moet zitten. Probeer met je tenen naar de neus van je paard te blijven wijzen, en na een tijdje zit het er dan redelijk in, en komen je kapstokken alleen nog maar op de mindere momenten tevoorschijn Knipoog.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:14

je kunt je hand aan de achterkant van je bovenbeen tussen je zadel en je been in leggen en dan je bovenbeen vlak trekken, of je hele been(dus niet vanuit je knie!) zover mogelijk naar achteren leggen en dan rustig terug schuiven op z'n plek, als je dit af en toe doet komt het vet (bij de een wat meer dan bij de ander) vlak te liggen, waardoor je benen mooier blijven liggen en je tenen ook naar binnen blijven. Vooral lekker los en makkelijk in het zadel gaan zitten en niet verkrampen.

Tact

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 22:48

Je kan je hele been vanuit 3 verdiepingen naar binnen draaien. Bij je voeten, bij de knie en bij het heupgewricht. Ik zou beginnen bij het heupgewricht door het dijbeen iets naar binnen te draaien. De knie en de voet draaien dan al mee naar binnen. Als je dan je hak omlaag doet, wordt de kuitspier in je been dat tegen het paard ligt dikker en daarmee geef je je hulpen. Je hoeft dus niet te drukken of te knijpen via je benen. Pas op voor je kniegewricht, als je daar te veel spanning opbouwt, kun je klachten krijgen. Als je de knieën verkeerd houdt, blokkeer je de soepele verbinding in je rug naar je bekken. Oppassen dus voor rugpijn en kniepijn.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:02

Ontspannen zitten en je hak/hiel iets naar buiten draaien Haha! ...

frieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:50

ik ben het met de vorige reacties eens.
en wat ook erg helpt: je benen lang maken, je beugels ook eventueel als het mogelijk is langer maken

gr esther

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:07

Ik heb er ook veel problemen mee. Toen ik nog privéles had werd er zo op gehamerd dat ik het na een paar weken automatisch deed (ik durfde niet anders Haha! ) maar nu ik weer voor mezelf rijd is het er weer ingeslopen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 13:33

Het is heel belangrijkl om niet krampachtig je tenen naar binnen te willen draaien. Als je hele beenhouding klopt, wijzen je tenen vanzelf naar voren. Knie aan het zadel en drijf met de boven binnenkant van je kuit, het deel net onder de knie, vlak... niet naar het paard draaien.

byrklint

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:22

Je kan ook je beugels met touwtjes vast maken aan de singel, MAAR dan moet je echt zeker weten dat je paard rare fratsen uithaalt en zlef niet gaan springen of een buitenrit gaan maken ofzo.
Ik had zelf een probleem dat mijn onderbenen niet stil bleven liggen nu wel maar dit zal vast ook helpen bij naar buiten stekende tenen.

cinvaro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 17:12

alvast bedankt voor de tips meer tips zijn altijd welkom

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 17:32

Ik denk altijd gewoon, ik ben hier met iets héél belangrijks bezig, en dan gaat het wel vanzelf. En probeer er zo vaak mogelijk aan te denken.
Ik keek eerst altijd naar beneden, mensen uit m'n les en de instructrice wisten ervan af en hielpen herinderen.
En nu gaat het een stuk beter Haha!
Misschien kun je het ook zo met je tenen doen.