Lucky @ work! Beter, vooruitgang??

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lucky @ work! Beter, vooruitgang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:00

Nou in het vorige topic ging het niet lekker viewtopic.php?f=10&t=361842&p=7274579&e=7274579
Dus gister weer gereden, zaterdag les gehad en we mochten weer met normaal teugellengtes rijden..
Om het voor luck en ons leuk te houden pionnen neergezet en een balkje. Als je een pion om ver reed kreeg je straf en moest je een lange zijde in draf doorzitten zonder beugels..
Afbeelding volgens mij is hem net aan het belonen:S
Afbeelding Net over het balkje
Afbeelding
Afbeelding
Hij loopt al beter..

Toen hebben we geruild, het gaat weer slecht met mijn houding (heb weer een terugval) dus wilde wel weer oefenen.
Afbeelding
en kijk hier begint het al..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen was ik het wel zat en lucky begon ook vrij moe te worden en zijn we maar gaan uitstappen zonder zadel..

Afbeelding
lekker stappen
Afbeelding

En dat waren ze weer..
Op sommige foto`s hangt hij wel weer maar we zijn er mee bezig..

Wil ik graag van jullie weten: Gaat eht al beter?

Ik weet het mijn houding is slecht, zit er serieus over te denken maar weer zitles te gaan nemen op de manege..

hector

Re: Lucky @ work! Beter, vooruitgang??

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:07

Ik vind het echt een stuk beter dan in je vorige topic. Je kunt lucky nou goed aan het werkt zetten en als je dan zo door oefent gaat hij vast echt netjes lopen!! Het is even hard werken denk ik maar dan heb je ook wat!! Succes!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:11

hector schreef:
Ik vind het echt een stuk beter dan in je vorige topic. Je kunt lucky nou goed aan het werkt zetten en als je dan zo door oefent gaat hij vast echt netjes lopen!! Het is even hard werken denk ik maar dan heb je ook wat!! Succes!!

jaja maar we hebben gister zo hard gewerkt.. Bloos en maar drijven en overgangen maken..

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:17

Joo het ziet er al iets beter uit ja! Maar euhm...volgens mij is doorzitten niet echt een straf voor jou maar eerder voor je knolliewollie Knipoog
Nou veel succes he? En gaat je zusje nou nog naar Deurne of toch maar niet meer dat wou ze toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:27

Marja1988 schreef:
Joo het ziet er al iets beter uit ja! Maar euhm...volgens mij is doorzitten niet echt een straf voor jou maar eerder voor je knolliewollie Knipoog
Nou veel succes he? En gaat je zusje nou nog naar Deurne of toch maar niet meer dat wou ze toch?

ja dus dan moet lucky netjes naar de hulpen luisteren en wij de goede hulpen geven kijk 2 vliegen in een klap! Zusje gaat gewoon naar het MBO niet naar Deurne..

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:38

Hihihi luistert Lucky beter naar je hulpen dan als je doorzit?
Ik denk niet dat hij het verband pionnetje geraakt en doorzitten ziet Knipoog

Heb ook even je andere topic doorgelezen en je tikt zelf ergens in dat topic al dat hij niet goed reageert op je been, deze foto's zien er al beter uit, maar ik denk dat je al een heleboel oplost als hij beter naar je been gaat luisteren.
Aandrijven, nog een keer aandrijven met klikgeluid *dat deed ik tenminste altijd* geen reactie, klein tikje met de zweep achter je kuit.
En dat heel veel oefenen maar las hierboven geloof ik dat je al veel bezig was met overgangen.

Ook lijkt hij bij je zusje iets beter te lopen, op de foto's waar jij op zit douwt die zijn mond naar voren, lijkt wel of hij aan het hangen of trekken is aan het bit, misschien is het toeval want het zijn en blijven momentopnames, maar dat viel me even op.

Maar er is zeker wel vooruigang vergeleken met de andere foto's hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:04

Sily schreef:

Ook lijkt hij bij je zusje iets beter te lopen, op de foto's waar jij op zit douwt die zijn mond naar voren, lijkt wel of hij aan het hangen of trekken is aan het bit, misschien is het toeval want het zijn en blijven momentopnames, maar dat viel me even op.

Zij krijgt hem ook meer voorwaarts als ik.. Knipoog Maar dan ook komen doordat zij minder angstig is (lees helemaal niet) Ik rijd altijd wat voorzichtiger. Ik heb morgen weer les en dan ga ik hem maar weer eens goed aanpakken Bloos Bedankt voor je reactie..

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:07

heb ik iets gemist dat je em niet met normale teugellengte mocht rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:31

MirZam schreef:
heb ik iets gemist dat je em niet met normale teugellengte mocht rijden?

Hij loopt de laatste tijd als een duikboot, valt nu wel weer mee en toen had mijn lesgeefmeisje gezegd dat ik hem met langere teugels voorwaarts moest rijden. Als zij dat zegt neem ik aan dat dat goed is, toch? Nu hadden we vrijdag gereden en ik leuk foto`s op bokt gezet zie link helemaal bovenaan. Toen kreeg ik allemaal commentaar, dat dat niet goed was e.d Dus ik lesgeefmeisje gebeld en die zei dat we het weer met normale teugellengte moesten proberen. Zusje zaterdag les gehad ging goed, dus gister deze foto`s gemaakt...

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 18:53

Ik vind de 1e ruiter een stuk beter dan de 2e ruiter rijden. De pony loopt wel alweer beter dan in het vorige topic. Misschien lessen nemen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:04

Als ik geen les zou hebben zou ik geen foto`s op bokt zetten, Tuurlijk hebben we les..

hector

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 19:57

Citaat:
Ik vind de 1e ruiter een stuk beter dan de 2e ruiter rijden. De pony loopt wel alweer beter dan in het vorige topic. Misschien lessen nemen?

er staat duidelijk bij dat de foto's gemaakt zijn tijdens de les. Bovendien zijn het momentopnames, dus om nou zomaar te zeggen dat de eerste ruiter het beter doet dan de tweede vind ik nogal kortzichtig!

Troeta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 04:10

hoi, mag ik vragen hoe oud jouw Lucky is en waar hij vandaan komt?

Hij lijkt namelijk op een pony die ik gekend heb, kleur en hoofd precies hetzelfde, maar vooral de voorpluk die alijd in een scheiding lag waar we het stof maar niet uitkregen.

Deze had ook een bult op zijn schoft, hoop dat het weg is maar misschien herken je er iets in??
Hij zou ongeveer 10, 11 jaar zijn nu..

groetjes Troeta

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:27

Luckey schreef:
Als ik geen les zou hebben zou ik geen foto`s op bokt zetten, Tuurlijk hebben we les..

Ja, maar je spreekt over een 'lesgeefmeisje' . Daar krijg ik nou niet echt het gevoel door dat het iemand is die er veel verstand van heeft, ik dacht meer een vriendin.

En ik bekijk de foto's, en ik vind dat er qua rijden een groot verschil zit tussen ruiter 1 en 2.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:38

Troeta schreef:

Hij lijkt namelijk op een pony die ik gekend heb, kleur en hoofd precies hetzelfde, maar vooral de voorpluk die alijd in een scheiding lag waar we het stof maar niet uitkregen.

Deze had ook een bult op zijn schoft, hoop dat het weg is maar misschien herken je er iets in??

groetjes Troeta

nee deze Lucky is nog jong in maart wordt hij 4 Knipoog En mijn lesgeefmeisje is een gediplomeerd instructrice die bij een handelsstal en africhtstal werkt (www.hoeveneind.com) En zeker geen vriendin die mij lesgeeft.. Zij heeft Lucky ook ingereden trouwens..

Tsja het kan best zijn dat die 1ste ruiter beter rijdt ziij rijd ook een paar jaar langer..Maar ik heb niet voor niets les Clown

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:43

Luckey schreef:
Troeta schreef:

groetjes Troeta

nee deze Lucky is nog jong in maart wordt hij 4 Knipoog En mijn lesgeefmeisje is een gediplomeerd instructrice die bij een handelsstal en africhtstal werkt (www.hoeveneind.com) En zeker geen vriendin die mij lesgeeft.. Zij heeft Lucky ook ingereden trouwens..

Tsja het kan best zijn dat die 1ste ruiter beter rijdt ziij rijd ook een paar jaar langer..Maar ik heb niet voor niets les Clown

nee, inderdaad. Maar praat voortaan dan over instructrice in plaats van lesgeefmeisje.. klinkt erg kinderachtig. Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:49

[/quote]

nee, inderdaad. Maar praat voortaan dan over instructrice in plaats van lesgeefmeisje.. klinkt erg kinderachtig. Clown
[/quote]

hmm als ik het niet vergeet Clown Maar zal het proberen.. Clown [/quote]

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 09:52

Sily schreef:

Heb ook even je andere topic doorgelezen en je tikt zelf ergens in dat topic al dat hij niet goed reageert op je been, deze foto's zien er al beter uit, maar ik denk dat je al een heleboel oplost als hij beter naar je been gaat luisteren.
Aandrijven, nog een keer aandrijven met klikgeluid *dat deed ik tenminste altijd* geen reactie, klein tikje met de zweep achter je kuit.
En dat heel veel oefenen maar las hierboven geloof ik dat je al veel bezig was met overgangen.

Regel 1: leer je paard niet te luistern naar klikgeluiden. Hier wordt je op afgerekend in je proef. Stemhulpen in welke vorm dan ook worden afgekeurd...zeg het maar even dat je paard straks niet gaat reageren op het klikken alleen.... Haha!

Sily

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 12:57

Hermesdeux schreef:
Sily schreef:

Regel 1: leer je paard niet te luistern naar klikgeluiden. Hier wordt je op afgerekend in je proef. Stemhulpen in welke vorm dan ook worden afgekeurd...zeg het maar even dat je paard straks niet gaat reageren op het klikken alleen.... Haha!

Tegenwoordig vind ze mijn been meer dan duidelijk, maar toen we net begonnen en het nog niet helemaal snapte werkte een klikgeluid erbij beter omdat ze dat al kon van het longeren.
Misschien daarom ook voor TS een handig iets om haar paard iets beter aan het been te krijgen, aangezien die ook nog jong is.

Ben vroeger al een keer afgerekent op zoiets toen ik in een proef Brave meid eruit floepte Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 14:00

Tegenwoordig vind ze mijn been meer dan duidelijk, maar toen we net begonnen en het nog niet helemaal snapte werkte een klikgeluid erbij beter omdat ze dat al kon van het longeren.
Misschien daarom ook voor TS een handig iets om haar paard iets beter aan het been te krijgen, aangezien die ook nog jong is.

Ben vroeger al een keer afgerekent op zoiets toen ik in een proef Brave meid eruit floepte Haha![/quote]

Heb vananvond les dus zal alle tips gewoon uitproberen kijken waar hij het beste op reageerd.. Knipoog

Bedankt voor jullie reacties..

LloiDLoVeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 15:00

leuk pony.. loopt idd stukken beter dan in je vorigge topic, ga zo door Haha!

Marja1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-05 22:54

Zonder zadel zit je wel ok! Probeer hem meer in je hand te rijden dus met je benen de achterhand erbij te laten komen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:10

Marja1988 schreef:
Zonder zadel zit je wel ok! Probeer hem meer in je hand te rijden dus met je benen de achterhand erbij te laten komen Tong uitsteken

zonder zadel vind ik ook lekkerder Clown

Leoni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:40

haha.. ik zie dat je frontriem nog steeds om hebt.. erg leuk!!
en je ziet inderdaag verbetering!! Super Ga zo door

Shariff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-05 09:50

HIj loopt inderdaad al een stuk netter,
Probeer hem gewoon goed aan het werk te zetten.
Dan ben je een heel stuk verder Lachen