Hoe weer oppakken?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Hoe weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:50

Het paardje Milucien is 1a2 maanden kreupel geweest. Ze loopt weer eindelijk goed. Ik heb gister even een stap/drafje gedaan en het ging super. Ik merk alleen wel dat ze nu super veel energie heeft omdat ze zolang stil heeft gestaan. Nu wil ik het langzaam weer oppakken en weer verder gaan oefenen met dresuur maar hoe begin ik?
Het is niet mijn paard.
Woensdag ga ik op een jonge haflinger (haflo) naar buiten en iemand anders gaat dan mee op Milucien, maar aangezien ik op een jong paardje rijd wat best fel is en Milucien mee gaat weet ik niet of dit wel verstandig is.
Buiten als ik een galopje doe kan ik Milucien al amper houden, en ik ben bang dat áls we een galopje doet dat ze er vandoor schiet met als gevolg dat die jonge haflinger raar gaat doen.

Caesar

Re: Hoe weer oppakken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:01

Ik denk dat het niet slim om een jonge pony mee te nemen als je al denkt dat het niet verstandig. Als je twijfelt zou ik het niet doen...gewoon omdat jij al weet dat M. niet helemaal braaf is (beetje fel) zou ik eerst maar eens gewoon een beetje haar in de rails krijgen...2 maanden stil staan is niet niks natuurlijk...succes ermee!

M3isSi3j

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:20

Ik zou toch proberen je paardje zo rustig mogelijk te houden. Harstikke lekker voor hem om ff uit zn dak te gaan maar het heeft gewoon geen zin als die zich verstapt en daarna weer kruepel is.

Ik zou beginnen op een plek waar die lekker ontspannen is.. ik weet niet waardoor die 2 maanden op rust heeft gestaan dus welke bodem het beste voor hem is.. maar vaak zijn paarden rustiger als ze bang zijn onderuit te gaan en dus is het harde dan een optie..

Ik zou zeker niet naar buiten gaan met die jonge pony erbij.. geen onnodige risicos nemen en cker niet als het paarfdje niet vna jou is!

Hoe je kan opbouwen ligt ook weer aan het paardje en de blessuren. Gewoon elke keer een stukje draven en dat een weekje volhouden als het goed gaat er een stukje of een rondje bij doen..

JE kan beter een maand te lang doen over het opbouwen dan een dag te kort..

succes ermee

lieSjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:52

ik zou dus echt nog niet naar buiten gaan met een paard dat een tijd kreupel is geweest en die net weer goed is. Niet alleen omdat het dan een energiebom is maar ook omdat het misschien al veel te snel is en dus te zwaar, en ook omdat als hij/zij een vreemde beweging maakt je misschien weer helemaal terug bij af bent en dan heb je weer een kreupel paard.