stelling geven.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

koetjeboe

stelling geven.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 12:44

Ik heb een probleem.
Me haflinger waar ik op rij een pony van 18 jaartje.
kan maar aan 1 kant stelling geven.
die ene kant gaat goed heel gemakelijk.
maar die andere kant wil echt niet ze blijft gewoon met haar hoofd recht door lopen.
waar kan dit aan liggen.
ik heb het idee dat het aan haar rug ligt haar rugc heeft geen bespiering.
je hebt bij haar de ruggen graad en daar naast zit niks geen spieren.
ze loopt uit zich zelf altijd heel lang en laag.
hoe kan ik haar beter laten lopen dat ze mee bespiering in de rug krijgt en mischien die stelling geven ook minder een probleem wordt.

M3isSi3j

Re: stelling geven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:33

hoe is je paardje in de hand? Is ze erg stug in der mond of houdt ze aan 1 kant vast?

Wat je kan doen om der beter over der rug te rijdne is heel veel (schein)overgangen en schakelen. Verder kan je der vanuit der rug laten buigen door der in de wendingen een stapje op zij te zetten voor je binnenbeen naar buiten toe op de kant waar ze geeen stelling wilt aannemen en voor je buitenbeen naar binnen toe op de kant waar ze wel stelling aanneemd. Op der goeie kant kan je ook proberen der contra gesteld te rijden als je der naar binnen zet voor je buiten been of op de lange zijde naar de schutting toe.

Het zou goed kunnen dat het aan de bespiering ligt, als je er cker van wilt zijn zou ik er een fisio bij halen.. rij je je paardje dressuurmatig of is ze ooit dresuurmatig gerden? Heb je les? dit is altijd een goeie optie namelijk!

succes ermee

Mitnait

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 13:41

Mijn paardje heeft dit ook, door veel schijnovergangen te rijden wordt het al minder. Veel succes Pling

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 17:58

Je kunt ook longeren met een hulpteugel waarbij ze haar rug goed moet gebruiken Lachen

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 10:16

M3isSi3j schreef:
hoe is je paardje in de hand? Is ze erg stug in der mond of houdt ze aan 1 kant vast?

Wat je kan doen om der beter over der rug te rijdne is heel veel (schein)overgangen en schakelen. Verder kan je der vanuit der rug laten buigen door der in de wendingen een stapje op zij te zetten voor je binnenbeen naar buiten toe op de kant waar ze geeen stelling wilt aannemen en voor je buitenbeen naar binnen toe op de kant waar ze wel stelling aanneemd. Op der goeie kant kan je ook proberen der contra gesteld te rijden als je der naar binnen zet voor je buiten been of op de lange zijde naar de schutting toe.

Het zou goed kunnen dat het aan de bespiering ligt, als je er cker van wilt zijn zou ik er een fisio bij halen.. rij je je paardje dressuurmatig of is ze ooit dresuurmatig gerden? Heb je les? dit is altijd een goeie optie namelijk!

succes ermee

ze is heel lich in de mond en ze houd ook het bit niet vast maar, zodra ik stelling ga vragen dan blijft ze gewoon met haar hoofd recht door lopen.

Ik ben niet zo goed in dressuur ik heb altijd veel recreatief gereden maar met schein overgangen bedoel jij met doen of je gaat draven en het dan niet doen.

en wat houd contra gestelt in.

Ik heb nu geen les meer met haar omdat ze slijtage aan haar longen heeft en van de DA mag ik niet meer in stoffinge ruimtes rijden met haar dus ook niet op de manege.
Ik heb wel met haar dressuur matig gereden