7 dagen in de week.
hij is mega snel zowal als in de stap als in de draf.
nou heb ik van de week voor het eerst gegalopeerd(ik durfen het eerder nog niet aan vanwegen zijn lichaamelijke gesteld heid (mega dik) en omdat hij geen conditie had.
ook nu ging die vrij hard maar niet oncontroleer baar (k kreeg hem gewoon op de volte)
maar nu het probleem ik rij nu bijna 10 jaar paarde en heb nooit dit probleem gehad.
als ik gallopeer voel ik dat ik mega hoog uit het zadel kom(toeschouwers zeggen wel dat het heelemaal niet te zien is) maar voor mijn gevoel wel.
zonder beugels rijde is geen optie(aangezien ie vaak bokbouwen heeft en erg op hard lopen gesteld is (ahhaahah raar paard ahah)
is hier een andere manier voor om voor mijn gevoel lekkerder te zitten?
ik heb al eerder op een fjord gereden maar daar zat ik gewoon lekker.
kan dit komen door de stijvigheid?(dat k dus niet lekker zit)
ik heb niet echt het idee dat het is dat hij zijn rug inspant maar het kan best wel (omdat ie zo dik is voel je ook een stuk minder) in draf en in stap loopt ie met zijn neus bijna over de grond als ik hem loslaat dus daar heeft ie wel onstpanning.
wat kan ik hier aan doen hoe los ik het op komt het door de stijvigheid of is het gewoon zijn manier van lopen?
hij is nu wel 15 jaar en ik heb geen idee hoe die voorheen gereden is (ik weet dat hij kampioen is geweest met springen) maar verders weet ik niet of ie ook een beetje met meer ruggebruik kan lopen (iets nagefelijk)
hij is namelijk ook nu 2 jaar of mischien wel meer niet gereden.
wie of wat weet hoe ik mezelf moet aanpassen of het paard wat lekkerder kan laten lopen.
(sorry voor het lange verhaal)
hahah gekke race bok fjord

...
ahahahah ging mijn zadel scheef dus ik glij dr heel banketstaaf af hahah