Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

..........ik ga het proberen
Kruimzzz schreef:bedank![]()
..........ik ga het proberen
Hij kent het niet op achteruit te lopen, maar daar kan ik wel hulp bij krijgen.
Als ik hem de hulpen geef om achteruit te lopen dan denkt hij wel na maar hij heeft dat gewoon nog nooit geleerd......maar ik ga er nu druk mee bezig en hoop dat het lukt.
Hij vind halthouden ook al heel moelijk...hij wil gewoon niet graag stilstaan, hij is erg voorwaarts.....maar met veel oefenen hoop ik dat het gaat lukken

Citaat:Vooral geduldig oefenen, zo vaak mogelijk tussendoor en als die braaf is even een paar meter halsstrekken. Methode achterwaarts werkt twijfelachtig, omdat je paard tijdens de proef (groeten) absoluut niet achterwaarts mag (kost je echt punten), maar wel nafeeflijk stil moet staan. Leer hem geen verkeerde dingen,. want aanleren is moeilijk; afleren nóg moeilijker!
)

Tulandro schreef:Ik moest van mijn instructrice halthouden,en dan dezelfde druk op mijn hand houden. Totdat hij nagaf, en dan mocht ik weer wegrijden. Hij doet het nu trouwens perfect als hij goed door zijn rug loopt.
we gaan gewoon al het mogelijke proberen en dan maar hopen dat het lukt.........wel bedankt voor alle tips