Meer aanspanning?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

RTM

Meer aanspanning?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:31

Dit stond er vandaag op mijn coupon Haha! Wat wordt hier nu precies mee bedoeld? Heb wel een ideetje, maar ik wil eerst wat van anderen horen...

Anoniem

Re: Meer aanspanning?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:34

Beter achterhand gebruik?

maar bij welk onderdeel stond het?

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:39

Het gereden zijn in het algemeen Lachen

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:46

je teugels misschien net iets meer oppakken Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:47

te licht in de hand?

Zonder de proef te hebben gezien, kun je van alles gokken Lachen

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 18:55

Er stond in het totaal trouwens :"Braaf gereden, ijverig, maar meer aanspanning"

Mijn interpretatie was dus dat het beeld te relaxt is, het moet meer van "pam-pam-pam" zijn. Meer van voor omhoog en met meer "druk" (spanning) rijden dus.

Hij loopt verder wel netjes nageeflijk, is goed aan het been, van achter is hij er ook bij (redelijk, kan altijd beter), maar dat beetje "extra" mist. Hij loopt niet te diep, neusje is op de loodlijn, of iets ervoor.

Ik "weet" wel hoe ik hem zou moeten rijden om die aanspanning te krijgen, maar ik had zelf het idee dat dat zo in de L1 nog niet zou moeten Verward (heb het boekje niet bij de hand, wou het nakijken) Ik kan hem van voor wel meer omhoog rijden, maar dan moet ik hem verder ook een heel stuk meer verzamelen en ik dacht dat dat in de L nog niet gevraagd werd en ook nog niet gewenst was eigenlijk.

*zo, nu mogen jullie weer Lachen *

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:40

Ik zou zeggen dat je meer compact moet rijden. Misschien is je pony 'te lang' gereden en moet de achterhand er meer onder. Zeg maar vierkanter gereden... Het is wel moeilijk uit te leggen achter de computer...

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:50

Ja, dat kan misschien ook, ietsje 'ronder' rijden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 15:27

Meer pam pam Lachen betekend niet perse meer verzameling.

ik kan natuurlijk jullie proef niet beoordelen, dus zeg ff wat algemeen.
Je ziet soms proefjes, heel netjes gereden, maar aan het einde slaap je bijna. Zo flauwtjes. daar mag best aktiever gereden worden.
geen idee of dat bij jullie misschien ook is.

Laat je verder niet van de wijs brengen door het commentaar van 1 jury.
Heb je altijd goede punten en nu niet, dan ziet deze jury gewoon graag wat anders.

Maar is het commentaar altijd iets in die strekking, dan kun je proberen of je dat op een prettige manier kunt veranderen.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-05 17:16

Meestal rijd ik nog wel rond/in de 160 punten, maar dit was ook de eerste keer L1, ik was doodzenuwachtig en m'n pony was net ziek geweest Lachen Waren net weer begonnen met rijden dus ik had me er al weinig van voorgesteld, maar ik dacht, ach toch maar gewoon starten, leuk voor de ervaring Knipoog De proef was ook zeker geen winstpunt waard hoor!

En ik denk dat het actiever rijden inderdaad het grootste punt is Haha! Het is een Tinker, van nature vrij flegmatiek, een dieseltje. Hij kán het wel, maar dan moet ik er gewoon flink aan rijden, en dat vergeet ik zelf nogal eens Schijnheilig Ik heb nogal snel iets van:aaaah, wat zijn we lekker relaxt bezig Dromen Maar wanneer ik hem er meer aan rijd, dan wil hij af en toe nog te veel versnellen ipv alleen actiever lopen.

Moet eerlijk toegeven dat ik op het moment ook geen les heb hoor, ivm clubinstructrice die niet bevalt (teugels kort en trek hem er eens doorheen...) en het vinden van nieuwe instructie is toch lastiger dan ik dacht... Ik les nu wel een keer per maand ongeveer bij Herman Wientjes, dat bevalt super! Maar dat is maar een serie van een paar lessen helaas. En ik heb toch iemand nodig die me blijft motiveren en een beetje oppept.
Maar we zijn hard op zoek Haha! Heb er ook wel vertrouwen in dat het goed gaat komen, we gaan in ieder geval bezig met het actiever rijden Knipoog

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:12

tjah, het is anders dan wat een jury normaal ziet he? het geheel is wat ik je zei zondag, gewoon lief om te zien,maar het spetterde niet zoals sommigen het zouden zeggen wat je bij sommige dressuurpaarden ziet. Nu vond ik je punten asociaal laag, want hij deed het best leuk, maar denk dat jury's hem liever wat lager en ronder zien lopen, en inderdaad wat meer tempo erin Knipoog. Denk dat ze dat bedoelde ermee.

RTM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-05 22:14

Lager hoeft hij denk ik niet Haha! Dan gaat hij ws koppeltjeduikelen Haha!

Maar we gaan lekker aan het oefenen voor de 13e, kijken of we wat meer kunnen spetteren Schijnheilig

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:00

ik denk ook idd dat het meer gaat om het actieve. een jury ziet liever een proef met een showend paard dan een met een paard wat bijna in slaap valt (bij wijze van)
probeer hem voor de proef iets op te jutten, deed nameless ook altijd bij viktor, die liep meestal ook op braaf. als ze hem iets meer opjute van tevoren liet hij zich meer zien