Loopt onder mij weg,, Help ..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jolien_x

Loopt onder mij weg,, Help ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 20:24

Heej Allemaal,

Ik heb zondag 6 februari een wedstrijd op mijn verzorpony..voor de 1e keer eigenlijk.. ze heeft het al wel vaker gedaan .maar dat is lang geleden..en vandaag ging ik dus het proefje oefenen..maar ik heb dus het probleem dat ze me door de bak heen scheurt en als ze dan een keer netjes loopt dat gooit ze haar hoofd in de lucht en gaat ze heel hard lopen dat ik haar niet meer goed kan houden enzo ..

Hebben jullie een oplossing voor mij ? zoja.. zeg het me dan !! Lachen

Alvast bedankt .. Liefs Jolien Koe

Caesar

Re: Loopt onder mij weg,, Help ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 20:34

aha...maar ik begrijp dus dat je gaat starten terwijl je pony niet echt ervoor klaar is...ik denk dat je pony gewoon een loopje met je neemt. Probeer haar eerst maar eens goed onder controle te krijgen voordat je aan wedstrijden gaat denken. Het is natuurlijk altijd een goede oefening maar als je pony alleen maar sterren kijkt of gaat racen komt er weinig van je proef terecht...maar evengoed...nog een week de tijd, veel succes met oefenen!

Jolien_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 20:38

Hermesdeux schreef:
aha...maar ik begrijp dus dat je gaat starten terwijl je pony niet echt ervoor klaar is...ik denk dat je pony gewoon een loopje met je neemt. Probeer haar eerst maar eens goed onder controle te krijgen voordat je aan wedstrijden gaat denken. Het is natuurlijk altijd een goede oefening maar als je pony alleen maar sterren kijkt of gaat racen komt er weinig van je proef terecht...maar evengoed...nog een week de tijd, veel succes met oefenen!

Dankje voor je bercihtje.. ik weet dat je gelijk hebt..maar het is niet echt een officiele wedstrijd ofzo.. het is een beetje vaag via de manege waar ik op rijd Lachen maar het gaat over het algemeen. ik had er ook niet bij verteld dat het niet altijd is..maar soms gewoon.. en dus ik ga het gewoon proberen om d eervaring mee te maken ..en hoe zij erop reageerd.. tja en als dat niet goed gaat dan stop ik er gewoon een tijdje mee met wedstrijden en ga ik meer traienen.. ik zie wel hoe het loopt!!
Bedankt voor je berichtje nogmaals Lachen Pling

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:01

Ik zou eerst les nemen en als je, je pony goed onder controle hebt er pas wedstrijden mee rijden.

liesje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 23:34

zorg dat je altijd controle hebt, dus op het moment dat ze weg wil lopen meteen opvangen, volte maken en evt terug naar een lager tempo. Steeds heel concequent opvangen en weer ontspannen als ze terugkomt. Pas op het moment dat ze haar aandacht volledig bij jou heeft en in jouw tempo loopt ga je bezig met nageeflijkheid.
Ik zou zeggen rijd vooral veel voltes, slangevoltes ed en niet gewoon maar rechtuit.
Als je het proefje oefent gewoon steeds een kleine volte inzetten als ze harder wil. (ook al mag dat in je proefje niet)
Als ze eenmaal doorheeft dat jij bepaalt wat er gebeurt zal ze wel stoppen met haar gedrag.
Veel succes met je wedstrijd!!

groetjes Lisette

lieSjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:23

Gewoon je wedstrijdje rijden en je best doen, meer kan je niet.
Zoals je zegt is het een onderlinge wedstrijd dus je leven hangt er niet vanaf. Ervaring op doen bij een onderlinge wedstrijd kan geen kwaad, en als het niet goed gaat, jammer dan, je hebt je best gedaan.
Ik heb een poos gelede ook met m'n verzorgpaard meegedaan aan een paar onderlinge wedstrijden en ook een keer de bak rond gebokt. Jammer dan had m'n best gedaan en m'n punten vielen waren dan niet geweldig omdat k m'n figuren niet goed af kon maken door dat gekke gedoe, maar als opmerking stond er wel op m'n potecol goed opgelost en netjes blijven zitten.
Dus als het niet goed gaat heel jammer maar je leert er wel van! Knipoog

Suc6!!

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:28

Eerst moet je de oorzaak weten het kan aan zo veel liggen:
Je geeft meer hulp dan nodig is, en je paard reageert misschien te sterk, oplossing: probeer het eens met de helft minder.
je duwt met je zit of trekt steeds harder aan de teugels als je paard iets harder gaat waardoor je paard erop blokkeert en nog gehaaster gaat lopen, ga ontspannender zitten, laat de teugels losser.
Je steekt je onderbeen af waardoor je niet kunt communiceren met je paard, houd je benen er bij.
Je werkt teveel in met je been en zit, je paard kan niet omgaan met al die druk en het gevolg je paard gaat gehaaster lopen. ga lichter en luchtiger zitten.

Er zijn talloze oorzaken zoek eerst uit waardoor het komt en los het dan op.

En ik vind het zo ie zo niet verstandig om op wedstrijd te gaan als je je paard niet onder controle hebt ook al is het een onderlinge wedstrijd.