Partout @ work onder het zadel...

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Partout @ work onder het zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-05 18:48

Na een dramatische zondag vorige week (O:)) heeft Lies hem heel de week super gereden. En vandaag was het mijn beurt weer.
Wat een verschil! Hij was superbraaf, lekker ontspannen.
Alleen.....hij had megaspierpijn van gister van de les Haha!

Maar goed, hier de foto's.
We hebben geen moeilijke dingen gedaan, alleen flink loswerken aan allebei de kanten.
Commentaar mag!

Stappen
Afbeelding
Afbeelding

Drafje
Hier liet hij totaal niet los en viel helemaal uit elkaar.
Afbeelding

Al beter, maar nog protest
Afbeelding

Jaaa, we gaan de goede kant op!
Afbeelding

En de andere kant op
Afbeelding

Eeehm... Verward
Afbeelding

Hij negeerde echt compleet mijn been (hierna volgde een schop Haha! zie stills)
Afbeelding

En weer linksom
Afbeelding
Afbeelding

Hihaaa, galopje Haha!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Iets te diep, maar wel helemaal los
Afbeelding

Wat lijkt-ie groot zo Wow!
Afbeelding

Halthouden (hoe het dus niet moet Haha!)
Afbeelding

Hier nog wat stills uit filmpjes
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De schop Haha!
Afbeelding
Afbeelding

En nog een galopje
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marliesje

Re: Partout super @ work met mij :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 19:09

Leuke foto's Aman!
Wat is die Partout een leuk paard, zitten een paar mooie foto's bij.

elmiran

Re: Partout @ work onder het zadel...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:23

wel een leuk paardje Knipoog , maar op sommige foto's heb je je handen te laag, en in de galop heb je je benen te ver naar achteren..

RJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:50

je paard heeft een ontzettend mooi hoofd vind ik Vingers aflikken .. Tovve bles!
en ik kan moeilijk commentaar geven van foto's, want dat zijn ook maar momentopnames. Hetgeen ik het vaakst terug zie is je opgetrokken binnenbeen, dat je iets meer hand-voor mag rijden en dat je soms een btje voor over duikelt, maar jah, dát zie je zelf denk ik ook wel

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:51

Leuke fotos! Jammer dat ze een beetje wazig zijn!
Mooi shabrakje!! Staat goed!

Solide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 01:38

Leuke foto's Aman, en dat is Partout toch een ontzettend leuk dier Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 02:22

Bij het losrijden, de stelling vragen dus, kun je beter je buitenschouder naar achteren draaien zodat je op je binnenzitbeenknobbel komt te zitten. Je doet het nu net andersom en je duwt hem dus als het ware met je buitenzitbeenknobbel naar buiten. Waardoor hij dus over de buitenschouder weg zal vallen...

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 08:16

kun je niet beter een klein zweepje gebruiken ,om hem af en toe als nodig is achter je been een tikje te geven als ie niet reageerd?

verder een leuk dier om tezien Haha!

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:40

Wat een leuk paard! Ik vind het er netjes uitzien hoor! Lachen

Marshaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 09:58

ziet er leuk uit!!

sas_dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:16

leuk paard ziet er ook leuk uit

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 10:20

Het is al eerder gezegd hierboven, maar nog maar een paar tips;

Je trekt je binnenbeen heel erg op. Als hij niet reageert dan liever een spoortje of een zweepje. Hier zal hij op den duur alleen maar minder op reageren.

Je kiept voorover met galop, probeer netjes rechtop te blijven zitten.Ontspan Haha!

Als je met laarzen rijdt verbeterd je houding al heel erg, dus weg met die schoenen en laarzen aan (of op zijn minst chaps)

Verder is het een erg leuk dier. Rijdt hem lekker van achter naar voren en dat komt het wel goed.
De krul aan de voorkant moet je niet kost wat kost erin willen rijden, dat komt vanzelf als je paard maar goed aan de hulpen staat.

Succes!

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 11:59

Amanda trekt idd veel haar hakken op, hier is ze dan ook mee aan het werk, daarom mag ze van mij ook nog geen sporen aan.. (voor de duidelijkheid; ik ben de eigenaresse.. Haha! ) Een kortzweepje zou wel kunnen, maar meneer gaat dan wel erg hard.. Knipoog Je kan hem dan ook geen tikje geven, want dan ga je nog harder..

Wat ik ook veel lees is dat hij voorover kukeld.. Het is idd een paard wat als je niet uitkijkt een duikboot wordt.. We vragen hem iets meer naar beneden te lopen met zijn koppie zodat hij meer vanuit zijn schoft loopt, maar omdat hij nog niet veel kracht heeft zo te blijven lopen wil hij nog wel is voor duikbootje spelen..

Laarzen ipv schoenen is een beetje een probleem voor Amanda, omdat ze moeilijk laarzen kan vinden die ze goed past en goed blijven passen..

Over de "krul".. Partout is makkelijk nagefelijk te rijden.. Maar wil er nog welleens ineens doorheen knallen door zijn koppie met een klap naar boven te gooien, rechts vastpakken en hard weg proberen te komen.. Hier heb ik al bijna geen last meer van omdat ik het aanvoel komen en er op in kan spelen.. Amanda rijdt hem iets minder vaak, maar ik weet zeker dat dat ook goed gaat komen.. Ja

Verder vind ik dat dit veel verkeerde moment opnamens zijn.. In het echt ziet alles er veel beter uit.. Van de foto's krijg ik nu het idee dat hij heel onrustig is, terwijl dat echt niet zo erg is irl.. (zegt de fotograve zelf.. Haha! )

Douni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:52

Mooi paardje, maar hij lijkt me niet makkelijk om te rijden?

mariellexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:54

toch vind ik haar er al best netjes op rijden, alleen ik vind dat ze iets te kort zit, weetniet of ze dit zelf fijner vind, Heel leuk paard Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:21

griebels schreef:
Bij het losrijden, de stelling vragen dus, kun je beter je buitenschouder naar achteren draaien zodat je op je binnenzitbeenknobbel komt te zitten. Je doet het nu net andersom en je duwt hem dus als het ware met je buitenzitbeenknobbel naar buiten. Waardoor hij dus over de buitenschouder weg zal vallen...

Ja, hier ben ik het mee eens. Ik vind het geheel er niet echt constant uit zien, maar ik weet niet wat er vorige week is gebeurd? Leuk beestje hoor.

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 13:27

Vorige week ging hij alleen maar Hard Harder Hardst!! En zijn staartje recht over eind.. Bloos! Haha!

Ze zit zo kort, omdat ze dat zelf fijner vind en zo beter blijft zitten..

Douni: Je bent de eerste die dat zegt.. Iedereen denkt dat hij heel makkelijk is als ze hem zien lopen.. Na een paar rondjes er zelf opgezeten te hebben komen ze daar wel op terug.. *LOL*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 16:51

Haha, zo heb je niks, en zo staat het vol.
Griebels, bedankt voor de tip! Hier kan ik zeker iets mee!
Wat mijn hakken betreft, zoals Lies zegt, dat is iets wat er ingeslopen is en waar ik heel erg aan moet werken.
Over het algemeen valt het wel mee, behalve als hij slecht op mijn been reageert. Dan ga ik ze optrekken Haha!

Ik zit idd iets te kort. Dit is omdat ik hem nog niet zo heel lang en vaak rij. Zo zit ik net wat steviger. Het is wel de bedoeling om uiteindelijk wat langer te gaan zitten, maar nu nog even niet.

Laarzen en chaps zijn moeilijk in mijn maat te krijgen (lees: korte en dikke kuiten). Ik ben hard aan het sparen om leren laarzen te laten maken. Dus ze komen er straks wel.

Douni: je hebt helemaal gelijk Haha! Hij houdt je echt aan het werk!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 17:06

Vind het er wel goed uitzien hoor, maar het lijkt me wel een draakje? Haha!

obelix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 18:36

Probeer niet met je paard mee te kijken naar links.. Je knakt hierdoor in.. Zie stap foto's links om.. Knipoog Verder vind ik het een erg leuk dier.. Probeer hem/haar (?) wat meer aan je been te rijden dan zul je merken dat alles wat beter zal gaan Lachen

Probeer ook je handen te dragen en ze niet wijd uit elkaar te dragen,geeft nog al een gespannen effect!! Verder leuk dier!!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:43

Super dat jullie allebei zo goed reageren op de tips en puntjes van verbetering die hier worden genoemd. Complimenten OK dan!

Dat probleem van de laarzen kan ik me goed voorstellen, ik ben zelf ook redelijk 'apart' gebouwd Clown

Veel succes dames!

Flabbergast

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 20:46

Heel leuk paardje.. en volgens mij is alles wel zo'n beetje gezegt?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 21:16

Dimple schreef:
Super dat jullie allebei zo goed reageren op de tips en puntjes van verbetering die hier worden genoemd. Complimenten OK dan!

Dat probleem van de laarzen kan ik me goed voorstellen, ik ben zelf ook redelijk 'apart' gebouwd Clown

Veel succes dames!

Ik vind het alleen maar fijn. Het meeste weet ik zelf wel, maar het zijn gewoon dingen die erin zijn geslopen.
Dingen die ik soms zelf ook gewoon niet door heb.
En een ander ziet dat juist wel Haha!
Alleen maar mooi toch??
Ach, en dingen waar ik niks aan heb, daar lees ik gewoon overheen Haha! Al vindt ik dat nu absoluut niet!
Bedankt allemaal!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 11:48

Liesjuh schreef:
Amanda trekt idd veel haar hakken op, hier is ze dan ook mee aan het werk, daarom mag ze van mij ook nog geen sporen aan..

Amanda schreef:
Ik zit idd iets te kort. Dit is omdat ik hem nog niet zo heel lang en vaak rij. Zo zit ik net wat steviger. Het is wel de bedoeling om uiteindelijk wat langer te gaan zitten, maar nu nog even niet.

Toch denk ik dat als je je beugels steeds een gaatje langer doet, en je voeten niet zo ver in de beugels maar echt op de bal van je voeten te houden dat je je hakken niet zo snel optrekt. Je rijdt met je kuiten en als je geen reactie krijgt kun je een keer met je hakken of met je spoortje een prik geven. Blijf ook veel bezig met het uitdrukken van je hakken, dan heb je dit probleem sneller opgelost.

obelix schreef:
Probeer ook je handen te dragen en ze niet wijd uit elkaar te dragen,geeft nog al een gespannen effect!! Verder leuk dier!!

Dat wijde is nog niet zo erg. Ik zie ze liever wat wijder als ze de lentebuiging ingaat als dat ze ze vastzet boven de schoft. Je kunt je binnenhand naar zijn staart brengen maar dan moet je wel je buitenhand naar voren brengen anders krijgt hij de ruimte aan de buitenkant niet om te buigen om je been.