[adt] aan de teugel probleem

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Astaloca

[adt] aan de teugel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 22:20

halow..

ik heb ene probleem ben nu een weke of 2 á 3 bezig met ''aan de teugel'' en het gaat met touwen heel goed dan doet ze het automatisch mijn verzorgpony maar heb ik de touw aan het einde eruit.. en ik sta er naast en ik vraag dan aan deteugel dan doet ze het staat ze netjes zelf met lopen zonder mij erop en gewoon vragen maar zit ik er op en vraag ik het dan dan doet ze stom eigenwijs en ik doe de ''duitse manier'' moet ik gewoon doorgaan ofzo? want idt vind ik nogal vervelend ... Lachen

Roosch

Re: [adt] aan de teugel probleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:25

Volgens mij ben jij wat te gefocused op aan de teugel rijden.
Wat bedoel je met touwen?

Probeer je te ontspannen en als het niet lukt met aan de teugel rijden dan doe je eens wat anders.
Die pony krijgt er wat van zeg!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:35

Focus je niet op de voorkant.

Het is de achterkant waar het allemaal gebeurt.
Rijd gewoon op je duitse manier verder van achter naar voren en de aanleuning volgt vanzelf.
Aan de teugel kun je niet afdwingen maar moet je cadeau krijgen van je pony.
En als ze ston haar hoofd naar voren doet moet je niet gaan trekken maar blijven rijden, voor is niet belangrijk dat komt vanzelf

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:47

kijk eerst maar eens in t topic.. wat is aan de teugel rijden?

want wat jij doet is gewoon simpelweg het in de krul trekken van je pony en dat heeft niks maar dan ook niks met nageeflijkheid te maken...

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 23:15

Als jij je paard gewoon netjes aan de hulpen hebt, (veel overgangen rijden) en je rijdt hem netjes voorwaarts, dan gaat je pony vanzelf nageven. Je moet niet teveel met je handen zitten te prutsen, daardoor gaat je pony niet zijn gewicht op de achterhand dragen.
succes!!

laurae

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 12:22

Ik begrijp dat je je paard met behulp van touwtjes naar beneden trekt?

Dat heeft niets met nageeflijkheid te maken. Dat is je paard in de krul zetten, wat ongezond en onplezierig is voor je paard. Voorkant gewoon laten voor wat het is en met een lichte contact zorgen dat je paard gehoorzaam en ontspannen gaat lopen. Komt dat krulletje vanzelf. Er zijn net weer een paar tpics aan de gang, ga daar eens in kijken Lachen

En het belangrijkste: neem goed les. Je kunt je paard volledig vast rijden door zo bezig te gaan.