Remmen!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zazalunasoon

Remmen!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-05 20:17

Wie wil mij tips geven over als je pony niet wil stoppen als je een ophouding maakt.. plz tips, heb ut hard nodig Bloos

123468086

Re: Remmen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 20:50

in frankrijk heb ik een tijdje op een cross pony gereden, die ook moeilijk terug ging Knipoog
als het echt noodzakelijk hem om trekken zodat hij wel moet stoppen.anders op een iets afrijden waardoor hij moet stoppen. Haha!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:03

Les nemen?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 22:10

Duidelijk doorpareren, zwaar gaan zitten, jezelf lang maken.

En als het echt niet wil dan maar op de volte rijden of helaas ergens tegenaan zetten.

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 15:50

en niet aan de teugels gaan trekken, want je paard blokkeert erop en gaat nog harder lopen.

CarpeDiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 19:46

Ja hoe gek het ook klinkt: bij Utah werkt ontspannen en je benen eraan het beste als rem.. (in de bak dan)... Als ik ga trekken gaat ze terug trekken en als ik ze tegen het hek aanzet steigert ze en maakt ze aanstalte om te springen. Nu rijd ik dr voorwaarts, geef dr iets meer ruimte, zet dr op een volte en rijd vervolgens met mijn zit naar stap..

Als ik buiten zou rijden zou ik er als ik jouw was een slof aandoen, dan heb je toch meer te zeggen.. Maar eerst maar eens goed in de bak onder controle krijgen, en dan maar eens een rustig buitenritje proberen..
(zo doe ik het, tenminste)

KayC

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:33

Eerst maar eens in de bak oefenen, veel overgangen rijden waardoor ie goed op je hulpen reageerd Lachen

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:49

Ik zou doorrijden en net zolang totdat die niet meer kan. Wil die niet stoppen...nou dan gaan we toch lekker door...zo moet je eens een keer denken. Zolang hij er lol aan beleeft dan blijft die doorgaan. Dus als hij dan wil stoppen ga jij door...probeer het eens op die manier. Hoef je niet te trekken of wat..gewoon lekker op zijn gang doorgaan, maar laat hem niet stoppen als hij dat wil want dan heeft die helemaal zijn zin gekregen.

maradamas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:52

bedoel je: Als je pony ervandoor gaat en dan niet meer wil stoppen?
Als je geduld hebt, kun je je pony de one rein stop leren. Dit is een NOODrem die je je beestje aan kunt leren.
op http://www.paardnatuurlijk.nl/weetjes/index.htm
staat de one rein stop beschreven. Haha!

NoNeTtE

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 14:59

zazalunasoon schreef:
Wie wil mij tips geven over als je pony niet wil stoppen als je een ophouding maakt.. plz tips, heb ut hard nodig Bloos

waar ik nu mee bezig ben met mijn paard is de teugels ho en los dus aanspannen en ontspannen, want als jij blijft trekken zet tie zich vast aan jou hand en bereik je niks. dus naar je toe en weer van je af. als je het eenmaal doorhebt lukt het zo.

groetjes en veel geluk !!

Lorena

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-05 16:53

xtwisterx schreef:
Les nemen?

vind ik ook.
Ook al is het maar 1 of 2 keer. Voordat je het fout aanleert..