Voeten alle kanten op.. galop!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

Voeten alle kanten op.. galop!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:12

als ik in galop ga dan kan ik mn voeten niet recht houden,die vliegen alle kanten op.. iemand tips om dit te verbeteren ?

Naranga

Re: Voeten alle kanten op.. galop!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:16

Waarschijnlijk zit je dan te los in het zadel. Kom je iedere galopsprong ook los van je paard of gaan aleen je benen alle kanten op?
Ik zou een paar keer proberen om zonder beugels te galopperen, desnoods aan de longe als je dat niet zo goed durft Lachen Probeer stevig te blijven zitten in het zadel en je hakken uit te drukken. Niet gaan klemmen want dan gaan de meeste paarden steeds harder Tong uitsteken

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 20:05

dank je! over uurtje gaak t uitprobere:D

elmiran

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 21:57

ik heb dat een paar jaar geleden ook wel eens gehad. ik heb het opgelost door de beugels korter te maken en m'n hakken goed uit te drukken, ook heb ik vaak zonder zadel, en zonder beugels gegaloppeerd daardoor is m'n zit beter geworden.

lieSjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 14:30

als ik zo je verhaaltje lees denk ik dat het komt omdat je moeite hebt met doorzitten. ga gewoon eens een tijdje doorzitten zonder dat je in galop aanspringt. Als je goed in je zadel kan blijven zitten met het doorzitten is het aanspingen ook makkelijker.

suc6!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:47

Probeer je benen zo lang mogelijk te houden, en helemaal ontspannen te zitten. Sluit je benen aan aan je paard, alsof paard en benen aan elkaar vast genaait zijn. Denk er continu aan de eerst komende tijd, tijdens galopperen: benen benen benen...Na een tijdje gaat het automatisch wel goed Lachen