doorzitten..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamer_S

doorzitten..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:11

ik heb daar nog steeds zó'n moeite mee..! dan wil ik galloperen maar dan zit ik eerst een half rondje door elkaar te schudde..
ik heb daar echt geen ritme in ik vlieg alle kanten op Haha!
iemand nog tips hiervoor?

secricible

Re: doorzitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 17:19

beugels uit, eventueel ogen dicht, handen langs de zij en aan de longe laten galloperen.

Biepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 18:15

gewoon leren zitten, alles los laten en helemaal ontspannen.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 19:09

Probeer een paar keer zitles te nemen, iemand die je paard met bijzetten aan de longe neemt en jij gewoon concentreren op het doorzitten. Doet wonderen voor je houding en zit Lachen
Als je dat niet kunt doen doe dan telken een paar passen doorzitten tijdens het rijden. Meestal gaan de eerste paar tellen namelijk wel goed en daarna begint het butsen pas. Bijvoorbeeld 4 lichtrijden, 4 doorzitten, weer 4 lichtrijden, enz.
En er dan niet op willen letten dat je paard netjes blijft lopen want die zal wel geen idee hebben van waar jij nou helemaal mee bezig bent Tong uitsteken

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 19:16

haha dank je;)
zo'n les ga ik cker eens proberen (ik wist niet eens dat er zitlessen bestonden!)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:26

Beugels uit en zitten, maakt niet uit hoe de pony loopt!!!!!!! Ontspannen, later je voeten weer in de beugels en meestal zit je dan al een stuk stiller in het zadel. Voor de rest een kwestie van oefenen.

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:32

Idd beugels uit.. Goed met het paard mee bewegen.. Ontspannen, maar niet zo dat je alle kanten op hobbeld en wiebeld.. Tong uitsteken

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:39

Manuutje1990 schreef:
Idd beugels uit.. Goed met het paard mee bewegen.. Ontspannen, maar niet zo dat je alle kanten op hobbeld en wiebeld.. Tong uitsteken

Dat is gewoon een kwestie van rechtop zitten en op je kont zitten........

Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 21:49

Als ik doorzit, en ik stuiter moet ik even 1 pasje lichtrijden.. mischien raar maar het werkt altijd bij mij Knipoog

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:10

Ademen Haha! Haha! Haha!

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 00:16

Ontspannen, een ruiter die gespannen zit kan nooit lekker meeliften op het paard.

Desnelste en makkelijkste methode om te leren zitten is het zonder beugels rijden. Je moet je opje beide zitbeenknobbels zetten in het midden van het zadel. Goed rechtop. Schouders naar achter hoofd rechtop. Armen ontspannen aflaten hangen en loodrecht langs je lichaam onderarm neemt de teugels en staan iets boven de rug/schoft van het paard naargelang hoe groot je bent.. Benen onspannen lang af laten \hangen.
Je moet je idd niet spannen en net wat gijsenkim zeg ADEMEN, ga desnoods maar praten met iemand of fluiten of zingen, zoek afleiding.
En als je lange stukken niet volhoud begin je met eerst twee passen en dan mischien drie en dan vier.
Afijn iedereen kan leren zitten. Oefening baart kunst.

Thirz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:26

Als je je buikspieren aanspant, ga je mooier zitten. En het is gelijk een goede training voor n mooi buikje!! Knipoog

Fannytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:01

ik rijd af en toe op zo'n hobbelknol, kon er eerst ook niet op lichtrijden heb me er gewoon heel goed op geconcentreerd en dat een aantal keren achter elkaar en ja nu lukt het al redelijk Haha!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-05 16:43

Veel oefenen is het enige dat helpt. Van stap aandraven, de eertse passen doorzitten, maar voordat je gaat stuiteren alweer gaan lichtrijden. Telkens een stap meer doorzitten, totdat het steeds beter gaat Lachen Maar het hangt ook heel erg van het paard af hoor, Amo zit gewoon vreselijk lekker, mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten zitten moeiteloos op hem door Knipoog