Slechter lopen op zelfde soort bit?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

djoontje

Slechter lopen op zelfde soort bit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 10:26

Heej!

Ik rijd al bijna 2 jaar vast op een manegepaard. Nu heeft ze vorige week een nieuw bit gekregen (ook een enkelgebroken bustrens, maar ze verschillen wel wat in model).
Nu bleek dat ze de hele week al in een dipje zat en ook weer eens was gaan rodeo-en (lang geleden dat ze dat gedaan heeft volgens mij).
Tijdens het rijden liep ze echt zó raar. Helemaal geen lengtebuigingen en stellingen meer willen geven en ze voelde ook erg raar aan in haar mond. Laat staan dat ze wilde nageven.....

Ik heb aan mijn instructrice gevraagd of het door het nieuwe bit kan komen. Maar volgens haar zijn de verschillen met de oude daarvoor te klein en zit ze gewoon even in een dip.

Natuurlijk heeft ze wel eens haar dag niet, maar dan liep ze nooit zó vreemd

Dus nu mijn vraag aan jullie: Kán het toch door het bit komen?

klomp

Re: Slechter lopen op zelfde soort bit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:19

het zou kunnen komen door het andere bit, maar zou het even afwachten, want misschien heeft je instructrise gelijk en zit ze gewoon even in een dip. even geduld misschien gaat het de volgende keer weer beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 12:38

Sommige paarden reageren heel extreem op vernaderingen in het bit, maar echt, 9 van de 10 keer merk je er amper wat van.

djoontje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:31

Zep schreef:
Sommige paarden reageren heel extreem op vernaderingen in het bit, maar echt, 9 van de 10 keer merk je er amper wat van.

Okeej ....bedankt voor je reactie Zep! Ik weet ook heel goed dat het gewoon een terugslagje kan zijn....maar het kán dus wel?

Ach...het is even afwachten hoe ze het deze week doet.Lachen