schuine galop ofzow?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

123468086

schuine galop ofzow?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 19:30

als ik mijn pony aan laat galoperen. gaat hij met zijn achterhand op de binnen hoefslag. zit hij dan overkruist?

Britt

Re: schuine galop ofzow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:26

als hij in kruisgalop zit dan kan je gewoon niet zitten of je moet jezelf last van je rug willen veroorloven of erg geoefend zijn Tong uitsteken
maar ik weet het niet, ik heb er ook last van bij een manegepaard maar wel alleen op rechts!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-05 20:30

ik heb het ook op rechts en het zit niet egt lkkr Haha!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:56

Je pony komt met de kont binnendoor om zijn binnenachterbeen te ontlasten. Wsl. gooit hij je ook naar links met je gewicht. Laat hem maar eens op de binnenhoefslag galopperen en zorg dat je zelf goed recht boven je pony blijft zitten. Op beide teugels dezelfde aanleuning houden en voorwaarts rijden. Ook veel grote voltes rijden. Je pony heeft wel de tijd nodig om sterker te worden dus verwacht niet dat het van de ene op de andere dag beter wordt. Eventueel ook uit te bereiden met wat schouder-voor en bv. afwenden over de A-C lijn. Succes.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-05 20:57

Je paard gallopeerd overkruist wanneer hij met zijn voorbenen in de ene galop zit (bijv. rechts), en met zijn achterbenen in de andere galop (links). Dit kan natuurlijk ook omgekeerd (voor links en achter rechts).

Van wat ik uit je verhaal kan opmaken, galloppeert jouw paard scheef. Dit is iets anders dan overkruist. Probeer je paard recht te maken door recht te richten. Rij rechtuit (ga desnoods 2 meter naast de hoefslag gallopperen) en probeer de voorhand van je paard naar binnen te stellen. Op deze manier zul je je paard steeds rechter krijgen waardoor jouw paard zijn achterhand niet meer naar binnen gooit.

sa80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 14:09

Probeer iets schoudervoor te rijden zodat je je paard weer recht kunt richten. Verder kan het ook helpen op te galloperen op de volte.

Succes!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-05 17:11

oke bedankt voor jullie reactie's ik ga het proberen! Knipoog

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-05 22:13

Het is inderdaad waarschijnlijk geen overkruiste galop. Hij galoppeert iets travers, probeer hem schoudervoor te richten, en voila: recht!! Ik type het hier wel makkelijk eigenlijk Knipoog , maar succes ermee!!

123468086

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-05 09:53

vrijdag even uitgeprobeert Haha!
Ukkie die pony die dat doet is echt een ondeugend beest, ik probeerde hem recht testellen, begint ie tebokken! dus ik rijd hem door zat ie in de verkeerde galop, als hij in de verkeerde galop zit galopeert ie echter wel recht! toen ik weer in de goeie zat heb ik het een lange zijde kunnen volhouden, maar in de hoek begon ie weer tebokken Clown Haha!

tog blijft het een leuk beesie Knipoog

ellenboelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-05 19:18

probeer op een volte van 15 to 17 meter aan te galoperen en het heel veel binnebeen

succes ermee
Haha!