Tiko, ruim 4 maanden na de verkoop....

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tiko

Tiko, ruim 4 maanden na de verkoop....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 20:26

Twee weken terug ben ik bij Tiko geweest. Het is raar, jouw paard, maar toch ook niet. Gelukkig waren mijn liefste vriendin en geweldige vriend mee voor de broodnodige mentale steun...

Hij is nu van een tienjarig meisje. Toen ze bij mij kwam kijken en rijden leek ze Tiko heel aardig aan de gang te krijgen, nu kreeg ze hem amper in galop. Ook had was Tiko stijf als een plank, had een mond van beton, en doods voor het been....

Gelukkig zag hij er verder goed uit, gezond, een heerlijk dikke wintervacht en niet te dik. Ook kon hij het super vinden met de andere paarden en waren ze nog steeds blij met hem. Het bleek echter wel dat ze hem niet zo slechts 2 a 3 keer per week reden.

Zijn bespiering was een stuk minder, en hij was iets dikker. Hieronder eerst wat foto's van vlak voor dat hij wegging (Ziet er natuurlijk sowieso beter uit ivm zomervacht)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Als een gedeelte van de foto's het niet doen, zijn deze foto's (als het goed is) te zien op deze link http://www.villagephotos.com/pubbrowse. ... id=1192318

Tiko nu Lachen

Afbeelding

Wat had hij toch een mooie staart Lachen
Afbeelding

En weer op zijn rug! Het stelt rijtechnisch gezien erg weinig voor, maar toch even de foto's. Ik had geen zweepje, en hoewel Tiko prima te rijden was (vroeger) zonder, was hij zo dood voor het been dat ik er soms echt een nodig dacht te hebben om hem uberhaupt vooruit te houden. Na een kwartiertje rijden werd dat nog erger...

Lekker stappen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Erg stijf....
Afbeelding

Afbeelding

Hier schrok hij even, gek beest
Afbeelding

Heel wat later, een drafje :
Afbeelding

Zijn koppie tussendoor:
Afbeelding

Afbeelding

Toen begon het kwartje langzaam aan écht op te raken, en kreeg ik hem nauwelijks meer vooruit...
Afbeelding

Een échte Tiko foto, lekker in de camera kijken Lachen
Afbeelding

Ik wist er nog een drafje uit te persen
Afbeelding

Uhm...slecht voor t been dus Bloos Ziehier de geweldig ondertredende achterhand...
Afbeelding

Nog een klein galopje
Afbeelding

Wij Lovers
Afbeelding

Zij Verdrietig
Afbeelding

Zij aan het rijden (zij = nieuwe eigenaresse)
Afbeelding
Afbeelding

Mijn trouwe support:
Afbeelding

En tot slot ik nog heel even
Afbeelding
Afbeelding

Dit waren ze...

Het is echt ontzettend raar en vreemd.

Ik benecht heel erg blij dat het goed met hem gaat, en hoewel ik het ergens jammer vind dat hij rijtechnisch zo achteruit is gegaan, is dat natuurlijk niet het belangrijkste!
Laatst bijgewerkt door Tiko op 24-01-05 20:51, in het totaal 2 keer bewerkt

xxsummyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:27

wauww, wat mooi en die staart Kwijl
ziet er netjes uit,mooi dekje Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:29

Pff jeetje , moeilijk zeg om je paard toch wel een stukje achteruit te zien gaan.

Gelukkig is hij gezond en heeft ie het verder goed

kirstin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:33

Dat lijkt mij ook echt moeilijk zeg! Staat hij niet dicht bij je in de buurt zodat je voor kan stellen dat je eens in de 2 weken haar les geeft?? Schiet zij meer mee op, en tiko ook! en je krijgt er een fijner gevoel over.

Ik kon me de foto's van jou nog herinneren, vond jullie altijd een heel leuke combi!

XxXLienkeXxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:34

zoals je zegt hij ziet er goed uit, maar idd rijtechnisch is het echt jammer... Vond hem altijd gaaf om te zien als je fotos plaatste.

hij heeft het iig goed dus daar hoef je niet bang voor te zijn.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:38

Moeilijk om hem zo te zien kwa rijtechnies.
Dat je er zo veel werk van hebt gehad om hem zo mooi voormekaar te krijgen , en als je hem nu ziet.
Maar hij heeft het na zijn zin dat is het belangrijkste!

Aantal foto's doen het btw niet.
Laatst bijgewerkt door parouscha op 24-01-05 20:42, in het totaal 2 keer bewerkt

lovewally

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:38

leuke foto's Haha!

Mooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:40

hey meissie!
Tiko was mooi, braaf, lief en alles!!
nu kan ie nog maar n kwartiertje lopen!
Maarja wat veracht je dan ook van n meisje van 10jaar... dat ie 2uur n buitenrit gaat maken als wij deden? Bloos
Maar toch goed dat ie t met die anderen paarjes kan vinden hoor!!!
Kus

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:41

Ik vind hem er bij jou 10x beter uitzien dan bij dit meisje sorry.
maar het blijft een leuke tink !

Ladylada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:52

zonde joh! Maar als ie maar gezond is toch?

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 20:57

Dat is de reden waarom ik na 5 jaar nog steeds niet bij mijn pony ben gaan kijken, veelste bang dat ik hem terug wil....
Heb wel contact hoor! Ze gaat misschien Z springen starten....Het blijft raar en eng!

Knap dat je dat durfde!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:11

Jeetje zeg, heb je hier niet ontzettend veel verdriet van?

Olga88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:28

Wat een leuke tinker..! Haha!
Wel jammer dat ie nu niet meer zo intensief word gereden..maar hij is gelukkig daar, en daar gaat het toch allemaal om.. Lachen
Herkende hij je nog?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:31

sja van een 10 jarige kun je ook niet anders verwachten, uitzonderingen daargelaten natuurlijk

als je in de buurt woont zou lesgeven een goede optie zijn, maar volgensmij woon je nogal uit de buurt geloof ik

hij ziet er gelukkig uit iig, het is niet de tiek van eerst, maar volgensmij bevalt dit leventje hem ook wel !

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:35

Jammer dat hij rijtechnisch zo achter uit is gegaan. Hopelijk gaan ze dat toch meer op pakken met hem. Het lijkt me heel moeilijk en ook wel een beetje droevig om zo je paardje te zien bij anderen.
Wel fijn dat hij het zo goed naar zijn zin heeft!

Assiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:40

Echt jammer dat hij zo achteruit gaat!!
Maar wel fijn om te zien hoe je paardje het nu heeft lijkt me...

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:41

Dat van dat intensief rijden vind ik niet zo gek... tel de feiten eens bij elkaar op....

+ meisje van 10 jaar
+ winter, dus: - wintervacht
- natte bak
- weinig zin om te rijden bij menigeen (winterdip or something)

En ze kennen elkaar nog geen jaren, zoals jij en Tiko aan elkaar gewaagd waren... Ze zijn elkaar nog aan het leren kennen...

Misschien wel jammer, omdat je juist zo trots was op zijn sterke punten voor een Tinker, maar het is en blijft dezelfde Tiko. En van binnen zit die leergierigheid en werkwilligheid er nog steeds in... Hij zit gewoon momenteel in luilekkerland Lachen

marije86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 21:46

iuk vind dat ie er goed uitziet en hij lijkt me ook wel happy!ik snap dat het moeilijk voor je is(heb hetzelfde meegemaakt)misschien als ze beter leert rijden tiko ook weer vooriut gaat:)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:00

Joh, zo heb ik ook wel paarden verkocht,
maar zolang ze tevreden zijn maakt het toch niet uit?
Of denk je dat hij weer liever in zijn oude conditie en op zijn oude stekkie was waarbij jij hem regelmatig pittig doorwerkte? Tong uitsteken

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:05

Hij ziet er toch heerlijk uit? Volgens mij is het meisje dolgelukkig met hem en wat zijn ze een schattig stel!!
Maar goed, ik kan je wel goed begrijpen hoor Knipoog Je mist hem natuurlijk, dat is logisch.

saskia23

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:06

Dit is een van de redenen waarom ik mijn paard koste wat kost zal proberen niet te verkopen. (zeg nooit nooit natuurlijk).

Wel tof dat je nog contact hebt met hen en dat ze nog blij zijn met tiko, toch?

Navy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 22:43

Myrth, Tiek vermaakt zich daar. Zo fijn als bij jou zal 'ie het nooit hebben, maar welk paard wel? Jij gaf alles op voor hem, en bovendien is er een gigantisch verschil in consequentie en verantwoordelijkheid tussen jou en "zij". Tiek heeft twee sterke punten: de werkwillige en getalenteerde Superpony die jij naar boven haalde, en de trouwe, lieve kinderknuffel die hij nu mag laten zien. Over een jaar of 2 wordt dat meisje serieuzer en wil ook zij harder werken, en loopt Tiek alsnog zijn wedstrijdjes. Met jou aan de kant natuurlijk!
Ik ben trots op je meis!

(die foto van mij had echter niet gehoeven Knipoog )

Ing__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 23:23

jantina schreef:
Hij ziet er toch heerlijk uit? Volgens mij is het meisje dolgelukkig met hem en wat zijn ze een schattig stel!!
Maar goed, ik kan je wel goed begrijpen hoor Knipoog Je mist hem natuurlijk, dat is logisch.

net wat ik wilde zeggen

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 00:02

nah zal idd dubbel voor je zijn myrth... Ach gut hij ziet er nog goed uit, behalve wat een onderhalsje? Lachen leuk dat het meisje zo van hem kan genieten.

_Marjon_

Re: Tiko, ruim 4 maanden na de verkoop....

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-05 20:44

Vind hem er nog wel goed uitzien, maar vind het wel zonde van het rijden want hij liep zo leuk bij jou Lachen Dat hij nu dood voor het been is enzo, beetje jammer.
Maar wel leuk dat het meisje zo blij met hem is Lachen