Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ditchie schreef:Zonder hulp red je het niet voor het eerst langs de weg! Levensgevaarlijk... ik zou je paard eerst maar eens basis aanleren. En hulp vragen met longeren dan kan ze ook wat wennen aan je stemhulpen.

marina schreef:Ik heb er ook zoeen.
Ik ben gewoon de weg opgegaan met een ander paard erbij. Hi sckrok echt werkelijk van alles. Dit is een maand of 4 geleden.
Daarna aardig wat gewandeld met hem alleen langs de weg, netzolang totdat dat goed gaat.
Gister mijn eerste buitenrit onder het zadel gemaakt, wederom met iemand erbij op een ander paard.
Ofir is aardig bomproof, en Vries is lekker dichtbij. Komen we ook nog eens ergens
) En leid haar daar dan rustig langs, net zolang tot ze jou vertrouwt.
wkoekoek schreef:Mocht je met iemand op buitenrit willen, ik stel mij en Ofir wel beschikbaarOfir is aardig bomproof, en Vries is lekker dichtbij. Komen we ook nog eens ergens
ditchie schreef:Zonder hulp red je het niet voor het eerst langs de weg! Levensgevaarlijk... ik zou je paard eerst maar eens basis aanleren. En hulp vragen met longeren dan kan ze ook wat wennen aan je stemhulpen.

[/color]