Vraagje!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Vraagje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-05 21:06

Afgelopen zaterdag had ik les. Ik kreeg eindelijk mijn paard aan de teugel. De instructeur zei dat ik mijn handen moest sluiten. Maar wat bedoelde hij daar eigenlijk mee? En wat is nu precies spelen met de hand? Hoe doe je dat? Mij lijkt het een beetje op zagen. Scheve mond

Help alsjeblief! Ik rijd nog niet zo lang en wil graag weten waarom ik iets moet doen. Alvast bedankt!! Haha!

Nettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:17

Je rijdt met je duim omhoog en je pink omlaag, daarbij heb je te teugels losjes vast. Als je gaat kneden doe je alsof je een spons uitwringt. Je sluit je hand dus even en laat dan weer los. Je polsen bewegen niet, dus het is zeker geen zagen Knipoog

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-05 22:30

Idd zoals boven.

De handen blijven altijd op de plaats, vanuit de pols draai je je handen iets naarbinnen. De duim is altijd het hoogste punt en de pink het laagste.
Als je nu je hand sluit dan maak je een dichte vuist.
Speel je met de teugels dan is het inderdaad alsof je de spons uitknijpt. Sommigen noemen dit ook wel de pink bewegen naar binnen en naar voren.

Nee het ziet er niet uit als zagen, dit omdat je hand altijd op de plek blijft, dus niet naar voren en naar achteren doen.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 06:14

en dit zijn dan juist de vragen die je op dat moment moet stellen aan je instructeur.. als je iets niet snapt in je les, waarom niet vragen?

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 09:03

baroen schreef:
en dit zijn dan juist de vragen die je op dat moment moet stellen aan je instructeur.. als je iets niet snapt in je les, waarom niet vragen?

Soms komen vragen pas na de les naar boven als de instructeur al naar huis is. Of legt de instructeur het zo uit dat je het nog niet begrijpt.

stefanietjuh

Woonplaats: Of bij Johnny Depp en anders gewoon in Zevenbergen :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-05 19:29

Hartstikke bedankt!! Ik heb hier veel aan. Ik snap nu hoe je moet spelen met de hand. En inderdaad vroeg ik met dit pas af na de les. Bedankt!!

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-05 19:50

Ik hoop dat het je nu gaat lukken OK dan!