bedankt voor jullie tips, ik heb vandaag inderdaad doorgereden, dat ging zaterdag niet omdat de bak zo ontzettend nat was en ik niet weer zin had een een been blessure, zeker niet met het oog op de EPTM waar ze over een kleine 4 weken naartoe moet.
Maar ik heb vandaag dus inderdaad voorwaarts gereden, ook toen ze er uit klapte omdat een paard de binnenbak verliet, ik heb dr op een volte van 10 meter gezet, flink doorgevraagd tot ze weer ontspannen was, en warempel de ontspannig van buiten kwam weer terug, en ze liep op haar 'slechte' kant nog goed ook.. Dus ik denk inderdaad dat veel tusse mijn oren zit, en ik inderdaad misschien té graag wil laten zien dat ze het zo goed doet. Blijft het feit dat als de eigenaar langs de bak staat ze meer oog voor hem heeft dan voor mij. Bovendien zie ik nu ook in dat ze jong is, en dat dat ook een reden is, bij mijn andere paard nu 3 jaar bijna onder het zadel, gaat het nu ook weleens een dag niet.
En we proberen inderdaad te wisselen met rijden, de ene keer balkjes, de andere keer springen, de andere keer dressuren, dan een dag bijgezet longeren. Ook wisselen we veel van locatie: thuis in de bak, bij de stal waar we rijden in de binnenbak, en soms in de buitenbak. Soms mét andere paarden erbij, soms zonder andere paarden. We rijden haar ook niet zo ontzettend lang (ruim half uur thuis) tot een uur op de 'prive stal'(ze is dan thuis al 5 min gelongeerd omdat we langs een drukke weg moeten)
Nogmaals bedankt voor jullie goede adviezen, ik neem ze zeker met me mee!!